دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 18718
تعداد نظرات: ۰

بیشتر مجرمان از شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به عنوان بستری مناسب به منظور اعمال مجرمانه خود استفاده کرده و اقدام به تبلیغ و فروش داروهای تقلبی و غیرمجاز می‌کردند به گزارش « صدای استان»؛ رئیس پلیس فتا استان بوشهر خبر داد: درعملیات پانجیای ۱۱ پلیس فتا این استان توانست بیش از یک هزار وب‌سایت…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 5 آذر 1397 - 20:24

بیشتر مجرمان از شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به عنوان بستری مناسب به منظور اعمال مجرمانه خود استفاده کرده و اقدام به تبلیغ و فروش داروهای تقلبی و غیرمجاز می‌کردند

به گزارش « صدای استان»؛ رئیس پلیس فتا استان بوشهر خبر داد: درعملیات پانجیای ۱۱ پلیس فتا این استان توانست بیش از یک هزار وب‌سایت و لینک مبتنی بر وب سایت داخلی و خارجی را رصد و ۷۲ نفر از توزیع کنندگان اینترنتی داروهای تقلبی را شناسایی و دستگیر کند.

Image result for ‫سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر‬‎

سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر عملیات پانجیا را از مهمترین عملیاتی نام برد که هر ساله با هدف مبارزه با تبلیغ و فروش آنلاین داروهای تقلبی و غیرمجاز انجام می‌شود و اظهارداشت: در این عملیات ، اقدامات موثری برای مبارزه با داروخانه‌های غیرمجاز، سرویس دهندگان اینترنتی و درگاه‌های پرداخت مرتبط با فروش و تبلیغ آنلاین داروهای تقلبی و غیرمجاز صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: سازمان اینترپل با درک صحیح از مشکلات ناشی از عرضه داروهای تقلبی و غیرمجاز در اینترنت اقدام به اجرای عملیات پانجیا با حضور پلیس‌های سایبری کشورهای عضو می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در ادامه افزود: پلیس فتا این استان همزمان با سراسر کشور توانست با همکاری ادارات این پلیس در بیش ازیک هزار وب سایت و لینک مبتنی بر وب سایت داخلی و خارجی را رصد کند که از این تعداد ۷۲ مورد با دستورات مقامات قضائی مسدود و در نهایت ۷۲ نفر نیز شناسایی و دستگیر شدند که از این تعداد ۸۲درصد مرد و ۱۸ درصد زن بوده است.

این مقام انتظامی خاطرنشان ساخت؛ بیشتر مجرمان از شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به عنوان بستری مناسب به منظور اعمال مجرمانه خود استفاده کرده و اقدام به تبلیغ و فروش داروهای تقلبی و غیرمجاز می‌کردند  به همراه بیش از ۱۰۰ قلم داروی تقلبی و غیرمجاز در اختیار مقامات قضائی قرار گرفته اند.

سرهنگ قاسمی بیشترین داروهای کشف شده را مکمل های ورزشی، قرص های لاغری و چاقی تقلبی نام برد و از هم استانیهای عزیز خواست؛ هیچگاه به فضای مجازی اعتماد نکنند و داروهای مورد نیاز خود را در دنیای واقعی و از مکان های معتبر تهیه کنند.

وی ارزش داروهای کشف شده را  براساس  برآورد کارشناسان بیش از  ۱۹۰ میلیون  ریال اشاره کرد و افزود: تمامی داروها ضبط و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در پایان به هم استانیهای عزیز توصیه نمود برای دریافت خدمات پزشکی به مراکز درمانی معتبر مراجعه و نیازهای دارویی و پزشکی خود را از داروخانه های رسمی تهیه کنند و به تبلیغات فریبنده در اینترنت و شبکه های اجتماعی یا پیامک ها توجه نکنند تا متحمل خسارت‌های مالی و آسیب جدی به سلامت خود نشوند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا