پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 18324
تعداد نظرات: ۰

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: این سازمان ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از کارفرمایان در این استان مطالبات قطعی دارد. «صدای استان» به نقل ازایرنا؛ عبدالله شیرکوند روز یکشنبه در دیدار با اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بندر بوشهر افزود: برخی از کارفرمایان به دلایلی از جمله مشکلات اقتصادی موفق به پرداخت سهم خود…

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 6 آبان 1397 - 12:33

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: این سازمان ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از کارفرمایان در این استان مطالبات قطعی دارد.

«صدای استان» به نقل ازایرنا؛ عبدالله شیرکوند روز یکشنبه در دیدار با اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بندر بوشهر افزود: برخی از کارفرمایان به دلایلی از جمله مشکلات اقتصادی موفق به پرداخت سهم خود نشدند که در این ارتباط با رویکرد تعاملی نشست هایی برای حل مشکل آنها برگزار می شود.

وی بیان کرد: تامین اجتماعی از همه ظرفیت های قانونی برای حمایت از کارفرمایان استفاده می کند.

شیرکوند ادامه داد: فضای هیات های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی داوری منصفانه و رعایت عدالت است که در چنین فضایی با توجه به استقلال نمایندگان تامین اجتماعی دلیلی برای غالب بودن شمار نمایندگان تامین اجتماعی بر سایرنمایندگان وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه تامین اجتماعی اکنون در تیپ ۲ قرار دارد که با توجه به ظرفیت های آن ارتقا آن به تیپ یک را در اولویت قرار دارد.

شیرکوند ادامه داد: در غیر این صورت نیز تلاش برای ارتقا سطح اختیارات هیات های تجدید نظر اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر پیگیری می شود تا فعالان اقتصادی برای مبالغ بالا ناگزیر به حضور در پایتخت نباشند.

وی در ارتباط با معافیت سهم کارفرما گفت: براساس قانون ۴۰ صنف در صورتی که شمار بیمه گران آن تا سقف پنج نفر باشد کارفرمای آنها از پرداخت بیمه معاف است که این مهم به عنوان یکی از خواسته های مهم فعالان اقتصادی بوشهر پیگیری می شود.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: براساس قانون جدید حسابرسی های ۱۰ ساله تامین اجتماعی یکساله شده که انتظار می رود این مهم در همه مناطق استان بوشهر اجرا شود.

خورشید گزدرازی افزود: زوج بودن برخی از هیات های تامین اجتماعی از دیگر مشکلات فعالان اقتصادی است که باید برای حل این مشکل چاره اندیشی شود.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته یکی از رویکرد های مهم اتاق بازرگانی ترویج فعالیت های آموزشی بوده که در این زمینه چندین کارگاه آموزشی با موضوع فعالیت های تامین اجتماعی برگزار شده است.

گزدرازی بیان کرد: در این زمینه سال گذشته نیز یکی از نشست های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر بصورت ویژه در ارتباط با موضوع تامین اجتماعی برگزار شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بوشهر گفت: برخی از هیات های تامین اجتماعی در شهرستان های استان بوشهر و بویژه عسلویه بدون حضور نمایندگان اتاق بازرگانی برگزار می شود.

مختار قاسمی افزود: با توجه به فاقد اعتبار بودن نتیجه آرا چنین کمیته هایی که در نبود نماینده اتاق برگزار می شود باید زمینه حضور نماینده اتاق در آنها فراهم شود.

دیگر عضو هیات نمایندگان استان بوشهر گفت: در شرایط کنونی کشور بخش های دولتی و خصوصی برای خارج از شرایط رکود و رسیدن به رونق اقتصادی از تمامی ظرفیت های خود استفاده کنند.

امیر شهریاری افزود: در چنین فضایی وجود یک تعامل تنگاتنگ می تواند در حل بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی راه گشا واقع شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا