یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 41750
تعداد نظرات: ۰

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: دولت سیزده بر حمایت همه جانبه از زوج‌های جوان و حل دغدغه‌های آنان اهتمام جدی دارد.

تاریخ انتشار: شنبه ، 16 دی 1402 - 18:44

به گزارش خبرنگار ایرنا، انسیه خزعلی شنبه شب در مراسم اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه همزمان با دومین سفر آیت الله ابراهیم رئیسی به زنجان اظهار کرد: برنامه‌های حمایتی دولت جهت تامین درخواست‌های زوج‌های جوان همواره مورد تاکید رئیس جمهور است.

وی اضافه کرد: دولت تلاش می‌کند پشتیبانی‌های لازم طبق دستور رییس جمهور در اجرای جشن‌ها برای زوج‌های جوان، در اختیار قرار دادن مکان‌هایی مناسب جهت اسکان و اختصاص وام‌های مسکن ارائه کند.

خزعلی بیان کرد: الزام ادارات در تامین خوابگاه برای متاهلین، ساخت مسکن به مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های جوانان در راستای تسهیل در ازدواج آسان است و به طور قطع از بسیاری مشکلات و موانع جلوگیری می‌کند.

معاون امور زنان رئیس جمهور: دولت سیزدهم بر حمایت از زوج‌های جوان اهتمام جدی دارد

وی همچنین با اشاره به محدودیت در امکانات دولت، بر نقش مردم در همیاری تاکید کرد و گفت: مردم باید امکانات در اختیار یکدیگر بگذارند و با همراهی هم بتوانند مسائل زندگی را حل کنند.

وی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در سال جاری، یادآور شد: ” مقام معظم رهبری بر مسأله پرهیز از تجمل‌گرایی و خودداری از اسراف تأکید داشتند لذا زندگی‌هایمان را به گونه‌ای دیگری رقم بزنیم، در جامعه رسم کنیم می‌شود با سادگی و مراسم مختصر، زندگی ساده را شروع کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از در دستور کار قرار گرفتن آسیب‌های مرتبط با ازدواج در برنامه دولت خبر داد و افزود: در بخش پیگیری از آسیب‌هایی که در ازدواج متوجه جوانان و در راستای ارتقاء سبک زندگی، طرح مشاوره برای نوعروسان را اجرایی کرده‌ایم.

وی افزود: در این طرح زوج‌ها ماهی یک بار با مشاوران ارتباط می‌گیرند و راهنمایی‌های لازم را دریافت می‌کنند و البته این مشاوره برای حاضران در مراسم امروز رایگان است.

معاون امور زنان رئیس جمهور: دولت سیزدهم بر حمایت از زوج‌های جوان اهتمام جدی دارد

حمایت دولت از جوانان با ایجاد کارگاه‌های زودبازده
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نیز در این مراسم گفت: دولت سیزدهم بسترهای حمایتی را برای ایجاد کارگاه‌های زودبازده برای جوانان مهیا ساخته است.

حجت الاسلام احمد صالحی افزود: جوانان جویای کار، نیازمندان و افرادی که از لحاظ مسائل زندگی دارای محرومیتی هستند، می‌توانند با کمک ما و سرمایه کم، یک کارگاه کوچک با رعایت قوانین و کسب مجوزهای لازم ایجاد کنند.

وی با قدردانی از مجموعه آبشار عاطفه‌ها در شکل گیری این کارگاه و اهدای جهیزیه به نیازمندان ادامه داد: این مجموعه خیریه در استان‌های مختلف با اهدای جهیزیه، آزادی زندانیان، ایجاد کارگاه‌ها و بکارگیری جوانان، رفع مشکلات درمانی، آموزش و سایر موارد کارهای ارزشمندی انجام داده و بار مشکلات معیشتی مردم را کم کرده است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری یادآور شد: مجموعه‌های فعال و موثر در کشور مانند موسسات مردم نهاد، خیریه و خیران وجود دارد که با همت وزارت کشور و معاونت اجتماعی ایجاد شده است.

 

ازدواج آسان رویکرد بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها است

مدیرعامل بنیاد بین المللی خیریه آبشارعاطفه‌ها گفت: فراهم کردن بستر ازدواج آسان رویکرد این بنیاد در راستای حمایت از جوانان است.

محمد جواد فولادپور شنبه شب در مراسم اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه همزمان با دومین سفر آیت الله ابراهیم رئیسی به زنجان افزود: این تعداد جهیزیه همزمان با سفر ریاست جمهور به افراد نیازمند استان زنجان اهدا شد.

وی بیان کرد: تلاش داریم با تمرکز بر اولویت‌های اصلی جامعه همچون ازدواج یکی از کاربردی‌ترین نیاز مردم به ویژه نسل جوان است در ایجاد شرایط مناسب برای تشکیل خانواده موثر باشیم‌.

فولادپور با اشاره به اینکه بکارگیری مشارکت‌های اجتماعی در فرآیند نیکوکاری به نیازمندان باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد، اضافه کرد: فراهم‌سازی بستر مشارکت خیرین در زمینه کمک به نیازمندان باید با سازوکار مناسب فرهنگ‌سازی و توسعه پیدا کند تا چالش جوانی جمعیت و کمک به جوانان در راس امور قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: این بنیاد تحت نظارت وزارت کشور، فعالیت‌ خود را از رمضان سال ۱۳۸۰ در مشهد آغاز کرده و ومحور فعالیت‌های آن کمک به زنان سرپرست خانوار در اشتغالزایی، کارآفرینی اجتماعی برای اقشار ضعیف، حمایت از طلاب مستعد، جانبازان زیر ۱۰ درصد و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان است.

فولادپور یادآور شد: هم اکنون این بنیاد بیش از ۹۰۰ نمایندگی در سراسر کشور دارد و افزون بر ۳۰۰ هزار مددجو را تحت حمایت خود قرار داده است.


برچسب ها: #جوانی جمعیت
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا