جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 41541
تعداد نظرات: ۰

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به اجرا طرح‌های رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای این استان تخصیص یافت.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 3 اردیبهشت 1403 - 13:32

به گزارش صدای استان  عبدالکریم اخترشناس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از طرح‌های مهم راهداری ایمن‌سازی جاده‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز است که در این زمینه سال قبل ایمن‌سازی پیچ‌های جاشک، گردنه حادثه خیز عامری دیلم، جاده پرخطر در محور دالکی به کنارتخته و تعریض محور نظرآقا به وحدتیه در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: در سال گذشته حذف ۱۰ نقطه پر تصادف در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۷۰ درصد آن تکمیل شده و مابقی آن نیز تا پایان مردادماه امسال تکمیل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تصریح کرد: نصب ۱۸ کیلومتر حفاظ بتنی به‌جای گاردریل با هدف کاهش تصادفات رخ به رخ خودروها در محورهای پرتردد از جمله بوشهر به چغادک، محور میوه و تره‌بار برازجان به شهرک صنعتی و دیگر نقاط جاده‌ای اجرا شد.

اخترشناس عنوان کرد: در سال گذشته ۱۵ کیلومتر روشنایی طولی در جاده‌های استان بوشهر، خط کشی پنج هزار کیلومتر و نصب ۲۰ هزار علایم جاده‌ای انجام شد.

اخترشناس با اشاره به آموزش موتورسواران اظهار کرد: آموزش قوانین ایمنی عبور و مرور در ۲۵ مدرسه حاشیه راه‌های استان، آموزش یک‌هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز و هشت هزار موتورسوار، اهدای یک‌هزار عدد کلاه ایمن و آشکارسازی از طریق نصب برچسب شبرنگ روی ۲ هزار و ۴۰۰ وسیله نقلیه از دیگر طرح‌های آموزشی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا