یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 41302
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه نرخ بیکاری استان در فصل زمستان گذشته به ۶.۱ درصد کاهش یافت گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۲ کاهش یافته است.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 14 فروردین 1403 - 18:57

مصدق کشاورزی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه تعهد اشتغال این استان در سال گذشته ۱۸ هزار و ۳۳۱ نفر بود اظهار داشت: با پیگیری انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر تاکنون ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد شود.

وی اضافه کرد: توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی در استان بوشهر منجر به کاهش نرخ بیکاری در فصل زمستان گذشته شد و به ۶٫۱ درصد کاهش یافت و این استان به‌عنوان سومین استان در کمترین میزان نرخ بیکاری در کشور معرفی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱٫۲ کاهش یافته است اضافه کرد: این مهم نسبت به نرخ اشتغال‌زایی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲٫۲ درصد افزایش یافته است.

کشاورزی نرخ مشارکت اقتصادی استان بوشهر در سال گذشته را ۴۱٫۸ درصد اعلام و بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در سال ماقبل آن ۳۹٫۲ درصد بود که با افزایش طرح‌های اشتغال‌زایی و توسعه بنگاه‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۲ به ۴۱٫۸ درصد افزایش یافت.

وی به برنامه‌ریزی اشتغال برای سال جاری پرداخت و خاطرنشان کرد: تعهد اشتغال استان بوشهر در سال جاری، ایجاد ۱۶ هزار و ۲۰۰ شغل از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت کشور به استان بوشهر ابلاغ شده است که ۳۸ درصد این اشتغال مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است ولی بر اساس برنامه‌ریزی بیشتر از این هدف‌گذاری محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از جذب و استخدام نیروهای بومی استان بوشهر در نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و بیان کرد: افزون بر ۷۵۰ نفر در نیروگاه اتمی بوشهر استخدام می‌شوند که فراخوان آن به‌زودی ابلاغ می‌شود.

کشاورزی به تسهیلات مشاغل خرد و خانگی پرداخت و با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی کم بهره تخصیص یافت گفت: ۷ هزار و ۷۰۰ مجوز مشاغل خانگی در استان بوشهر صادر شد و به بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از آنان تسهیلات اعتباری پرداخت شد.

وی میزان تسهیلات قرض‌الحسنه تخصیصی به طرح‌های مشاغل خانگی را یک‌هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تاکنون افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان آن از سوی بانک‌ها پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ادامه داد: افزون بر ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار اشتغال‌زایی و حمایت از تولید از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه در استان بوشهر پرداخت شده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا