شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 41241
تعداد نظرات: ۰
مدیرعامل جمعیت هلال احمر بوشهر :

نشست خبری مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر در آستانه طرح ملی خدمات نوروزی برگزار شد.

تاریخ انتشار: شنبه ، 26 اسفند 1402 - 17:57

به گزارش « صدای استان » ؛ احسان ایزدپناه در نشست طرح ملی خدمات نوروزی، با تقدیر از حوزه رسانه و خبرگزاری گفت: بی‌شک نقدها و همراهی اصحاب رسانه در ارائه هر چه بهتر خدمات مجموعه هلال‌احمر نقش موثری دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: حدود ۴۶ هزار و ۳۵۱ نفر به صورت داوطلبانه در حوزه امداد و نجات، امور جوانان و امور داوطلبان در سطح استان فعالیت می‌کنند.

ایزدپناه با اشاره به عملکرد سال جاری در حوزه امداد و نجات افزود: ۶۵۴ مورد عملیات امدادی توسط نیروهای این مجموعه پوشش داده شده است.

وی با بیان قهرمانی تیم دانش آموزی دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) این استان در المپیاد کشوری دادرس تصریح‌کرد: در سال جاری در حوزه امور جوانان نیز موفقیت‌های بسیاری محقق شد که از جمله آنها می‌توان به کسب رتبه عالی در عملکرد شش ماه کشور و همچنین قهرمانی دانش‌آموزان دادرس استان در المپیاد کشوری اشاره کرد.

بیش از ۸ میلیارد تومان ارائه خدمات درمانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر از کمک خیرین این استان در حوزه حمایت‌های معاونت امور داوطلبان به مبلغ ۶۲.۲۶۰.۰۰ ریال خبرداد و گفت: مجموعه هلال‌احمر مبلغ ۲۳.۷۰۰.۰۰۰ ریال از محل اعتبارات حمایتی خود در امسال به نیازمندان پرداخت کرده است.

۳۶ هزار نفر آموزش امدادی فراگرفتند

ایزدپناه با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در سال ۱۴۰۲ گفت: ۱۵۰ دوره آموزشی، ۶۰۰ دوره آموزش پایه امدادی و ۶۶ دوره آموزش تخصصی در سطح استان برگزار شده است.

صدور مجوز داروخانه و مرکز فوریت‌های دارویی هلال‌احمر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر با تقدیر از همکاری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو استان در صدور پروانه فعالیت داروخانه هلال‌احمر افزود: با پیگیری‌ها و همکاری دانشگاه علوم پزشکی بحث صدور پروانه فعالیت و تامین داورهای خاص برطرف شده و امیدواریم به زودی در تامین داورهای خاص و بیماران صعب‌العلاج نیز نقش موثری داشته باشیم.

استخدام ۸۶ نفر از نیروهای تخصصی امداد و نجات

ایزدپناه با اشاره به تلاش‌های ریاست محترم جمعیت هلال‌احمر، دکتر کولیوند در جذب و به کار گیری نیروهای تخصصی امداد و نجات گفت: در استان بوشهر نیز اقدام به جذب ۸۶ نفر از اعضا در پایگاه‌های امداد و نجات کرده که ورود این نیروها به تقویت زیرساخت‌های امداد و نجات کمک می‌کند.

افتتاح پایگاه امدادی جم
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر در ادامه تشریح اقدامات انجام شده در سال جاری گفت:  انبار امدادی شهرستان دیلم و پایگاه امدادی شهرستان جم امسال افتتاح شد و همچنین مراسم کلنگ‌زنی پایگاه جاده‌ای روستای خلیفه‌ای نیز صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات شورای راهبردی پتروشیمی نیز پایگاه امدادی روستای بندو کلنگ‌زنی شد که تاکنون حدود ۴۰٪ رشد داشته است.

بندر گناوه‌ همچنان بدون پایگاه امداد دریایی

ایزدپناه با اشاره به عدم پایگاه امداد دریایی شهرستان گناوه تصریح کرد: متاسفانه پیگیری‌های متعددی صورت گرفته است که تاکنون این مهم رخ نداده و بارها این موضوع مطرح شده است که نوار ساحلی شهرستان گناوه همیشه پذیرای حجم بالایی از مسافرین و گردشگران می‌باشد که امیدواریم این موضوع به سرانجام برسد.
وی گفت: برای ایام نوروز یک پایگاه سیار در ساحل مستقر خواهیم کرد.

بالگرد هلال احمر بوشهر آشیانه ندارد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به عدم حضور بالگرد امدادی گفت: شرط تامین بالگرد از سوی مرکز تامین محل نگهداری و آشیانه آن بوده‌ که با توجه به محقق نشدن آن بالگرد در حال حاضر در سازمان امداد و نجات مستقر می‌باشد.
وی افزود: مقرر شد که جمعیت هلال‌احمر نقش تامین‌کننده بالگرد را ایفا کند و استان بوشهر هم بحث آشیانه را پیگیر شود که تاکنون آشیانه بالگرد امدادی محیا نشده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا