شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 41238
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: با همت دولت سیزدهم، طی ۲ سال گذشته ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی در این استان ساخت، بهسازی و روکش آسفالت انجام شده است.

تاریخ انتشار: شنبه ، 26 اسفند 1402 - 12:04

به گزارش صدای استان به نقل از روابط عمومی این اداره کل، عبدالکریم اخترشناس اظهار کرد: طی سال گذشته ۳۷ کیلومتر و از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۸ کیلومتر راه روستایی در این استان احداث یا آسفالت شده که از هدف‌گذاری اولیه جلوتر است.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰، تنها کار ساخت، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‎زدایی دارد.

وی ادامه داد: با تکمیل و احداث این میزان راه روستایی در استان، بیش از ۱۹ هزار خانوار روستایی از راه آسفالته مناسب برخوردار شده‌اند.

اخترشناس یادآور شد: این اقدامات نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.

بوشهر پیشگام در آسفالت راه روستایی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر با اشاره به بسته شدن پرونده احداث راه آسفالته روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان در دولت سیزدهم بیان کرد: بوشهر در این شاخص جزو استان‌های پیشگام کشور است.

اخترشناس با یادآوری اینکه اکنون تکمیل راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار را در اولویت داریم، تصریح کرد: بر این اساس راه دسترسی هفت روستای استان معادل ۷۴ کیلومتر نیازمند زیرسازی یا روکش آسفالت است.

به گفته وی، یکی از پروژه‌های راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان «باغتاج» دشتستان است که بهسازی و روکش آن آن مطابق برنامه در دست اجراست، برای مابقی این روستاها نیز پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی هستیم.

۳۸ پروژه راه روستایی در بوشهر فعال است

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان خبر داد: اکنون ۳۸ پروژه راه روستایی بوشهر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست.

اخترشناس خاطرنشان کرد: تعریض جاده «دهقاید – نظرآقا» دشتستان به طول پنج کیلومتر و اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و قطعه اول محور «سنا- شنبه» دشتی به طول هشت کیلومتر و اعتبار ۵۳ میلیارد تومان از شاخص‌ترین پروژه‌های راه روستایی فعال در این استان هستند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا