دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40989
تعداد نظرات: ۰
بروج مدرس و فعال حوزه گردشگری؛

نام فستیوال کوچه به یکی از شاخص‌ترین معرف‌های بوشهر تبدیل شده است و بستر رشد گردشگری بوشهر از «کوچه‌» و «پس‌کوچه‌های» آن می‌گذرد.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 6 اسفند 1402 - 12:21

اشکان بروج مدرس و فعال حوزه گردشگری گفت: نام فستیوال کوچه به یکی از شاخص‌ترین معرف‌های بوشهر تبدیل شده است و بستر رشد گردشگری بوشهر از «کوچه‌» و «پس‌کوچه‌های» آن می‌گذرد.

بروج در کارگاه آموزشی تولید محتوای گردشگری که در قالب رویداد فرهنگی کوچه برگزار گردید گفت: صنعت گردشگری، صنعت خاطره فروشی و رویا فروشی است. از طرف دیگر صنعت گردشگری از بیرون مانند یک بالون زیباست که با یک باد گرم اوج می‌گیرد و اما بسیار آسیب پذیر است.

وی افزود: این تفسیر باعث شد تا نام این کارگاه «سفر با بالون رویا فروشی» و با محوریت تولید محتوای گردشگری انتخاب شود.
این فعال حوزه گردشگری گفت: در این کارگاه از چیستی و پیشینه محتوا تا آینده آن در متاورس و هوش مصنوعی صحبت کردیم و سپس انواع محتوا و شاکله آن بررسی شد.
اشکان بروج خاطرنشان کرد: بخش دیگر این کارگاه، بررسی بیش از ۱۳۰ نوع محتوای موجود و همچنین گستردگی دنیای رسانه تشریح بود و آموختیم که اینستاگرام، تنها رسانه موثر در جهان نیست.

وی عنوان کرد: در نخستین سال برگزاری فستیوال کوچه، موفق به حضور در آن نشدم و با دیدن تصاویر آن، شیفته بوشهر شدم.
این فعال حوزه توسعه دیجیتال گردشگری گفت: به عقیده من، فستیوال کوچه یک بستر است اما قصه رشد بوشهر در پس‌کوچه‌ها رخ می‌دهد.
وی افزود: برای شناخت بوشهر و مردم آن باید به کوچه ها، کافه‌ها، شهرهای دیگرِ این استان و دیگر جاذبه‌های آن سفر کرد و با مردم این شهر تعامل داشت.
اشکان بروج گفت: فستیوال کوچه همه ساله در حال پربارتر شدن است و در سال‌های عدم فعالیتش، این خلأ به شدت احساس می‌شد.

 

مدرس کارگاه آموزشی گردشگری اظهار کرد: این روزها به محض شنیدن کلمه فستیوال کوچه، نام «بوشهر» به ذهن می‌آید و به محض شنیدن نام بوشهر، یکی از بولدترین جاذبه‌ها «فستیوال کوچه» است.
وی عنوان کرد: مسیر توسعه گردشگری استان بوشهر از طریق فستیوال، مسیر درستی است و امسال سال گرایش مردم به بوشهر و حضور بوشهر در مسیرهای گردشگری ایران است. اما برای سال‌های آینده باید فکرهای متفاوت تر و ایده‌های جدیدتری را تداوم این رویداد پیش‌بینی کرد.
این راوی و راهنمای گردشگری نوین گفت: بوشهر را مردمانش بوشهر می‌کنند و نه جاذبه‌های گردشگری آن. قصه‌های مردم، موسیقی، گپ زدن، دورهمی و … جاذبه‌های اصلی این شهر هستند.
وی اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی جدید، فستیوال کوچه یا رویدادهای جدیدی را برای فصول غیر پیک گردشگری بوشهر برنامه ریزی کرد.
بروج گفت: برای توسعه گردشگری بوشهر باید ۵ اصل دسترسی پذیری، اقامتگاهی، رستوران و کافه، جاذبه‌ها و دست‌اندرکاران تجاری گردشگری به صورت متوازن رشد کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: افق روشنی را برای گردشگری بوشهر پیش‌بینی می‌کنم و توصیه دارم از همین تابستان، خود را برای افق ۱۴۰۳ و پس از آن آماده کنید.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا