دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40979
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : سومین روز از فستیوال کوچه با اجرای موسیقی خوزستان توسط گروه «نجم العرب» و موسیقی محلی بوشهر توسط گروه «فانوس» برگزار شد.

تاریخ انتشار: شنبه ، 5 اسفند 1402 - 18:12

 

به گزارش صدای استان؛ در این رویداد، گروه «نجم العرب» با اجرای قطعات ماندگار موسیقی عربی به ارایه بخشی از فرهنگ غنی موسیقیایی هموطنان عرب‌زبان خوزستان پرداخت.«صادق برهی» سرپرست این گروه گفت: مهمان‌نوازی و استقبال فوق‌العاده مردم بوشهر از فستیوال کوچه در میان تمامی رویدادهای مشابه، بی‌نظیر است.

وی با اشاره به کیفیت بالای مدل اجرای این رویداد فرهنگی گفت: با توجه به تبادلات فرهنگی میان اقوام مختلف، یقین دارم این فستیوال به یک رویداد بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

از جمله آثار مطرح اجرا شده در این رویداد می‌توان به «بین العصر و المغرب»، «میحانه»، «زی الهوا» و «حنطاوی یلبصراوی (بوشهری)» اشاره کرد.
حسین الامی، فرید سلیمان، شفیع الامیر، هادی الربیعی، حمید علی، جاسم الطرفی و ستار بغلانی اعضای گروه نجم العرب را تشکیل می‌دهند.


دیگر برنامه شب سوم فستیوال کوچه نیز اجرای موسیقی محلی بوشهر توسط گروه فانوس بود.

این گروه نیز با اجرای قطعاتی از موسیقی اصیل بوشهر، شور و اشتیاق را به جشنواره کوچه تزریق کرد.

قطعاتی همچون «نی‌مه»، «حنابندان بوشهری»، «میرم به بندر»، «ماهی فروش» و «خیام خوانی» از جمله آثار اجرا شده از موسیقی بوشهر بودند.

اعضای گروه فانوس را مختار بردک‌نیا، حسین سنگسر، پارسا پالیزدان، یحیی حمیدی، کیانوش خردبین، بهروز شریفیان و امین فیروزپور تشکیل ‌می‌دهند.

پارسا پالیزدان، نوازنده ساز عود گروه فانوس به عنوان جوان‌ترین هنرمند مشارکت کننده در این رویداد در قطعات مختلف به هنرنمایی پرداخت.

در پایان شب سوم فستیوال کوچه، از سازهای ساخته شده توسط استاد ابراهیم تمهید رونمایی شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا