شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40963
تعداد نظرات: ۰
ایمان زند بازیگر و‌نویسنده :

تمامی دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که نفت یا مواد معدنی یا ذخایر طلایی دیگر سرمایه یک کشور محسوب نمیشوند بلکه این نیروی انسانیست که بزرگترین و مهم ترین سرمایه یک کشور است.

تاریخ انتشار: جمعه ، 4 اسفند 1402 - 21:52

ایمان زند نویسنده و کارگردان– اگر یک جامعه را به مثابه یک پیکر واحد در نظر بگیریم .باید به اعلائم و نشانهای که از خود بروز میدهد؛ توجه ویژه شود.درست مثل بدن انسان ،که اگر دچار مشکلی شده باشد. یا نیاز به چیزی داشته باشد .شروع میکند یکسری علائمی از خود نشان میدهد .که باید حتما بررسی و پاسخ مناسب داده شود. در غیر این صورت منجر به بیماری میشود.

بنابراین وقتی یک کوچه فیستیوالی برگزار میشود و چنان استقبالی از آن میشود که تمام بلیتهای آن در کمتر یک ساعت به فروش میرسد و همچنان تقاضای بسیار بالایی برای تماشای آن وجود دارد. این یک نشانه است !!

در حقیقت ،جامعه با این واکنش خود نشان میدهد که چقدر به شادی نیاز دارد.و چقدر مظلومانه این درخواست خود را اعلام میکند. متولیان و تصمیم گیرندگان باید ببینند و بشنود صدای جامعه را ،بی تفاونی و نادیده گرفتن آن حتما عوارضی دارد .حتما باعت بیماری جامعه می‌شود .

امروزه تمامی دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که نفت یا مواد معدنی یا ذخایر طلایی دیگر سرمایه یک کشور محسوب نمیشوند بلکه این نیروی انسانیست که بزرگترین و مهم ترین سرمایه یک کشور است اگر نیروی انسانی یک جامعه بیمارو ناتوان باشد آن جامعه دیگر حرفی برای گفتن ندارد.

بعد شما ببیند ما در مورد چه چیزی داریم حرف میزنیم!!!موسیقی جنوب حالا خاصه موسیقی بوشهر ،که یک مانیفست کاملیست از تمام شراط اقتصادی سیاسی مذهبی این خطه در طول تاریخ ، ما برای تولد برای بچه در گهواره برای عشق برای جنگ برای غم برای کار برای مبارزه با ستم برای اعتقادات و باورهایمان موسیقی داریم و جالب اینکه نوای موسیقی ما به شکلیست که حتی اگر شما هیچ شناختی از جنوب نداشته باشید یا حتی اصلا زبان فارسی را هم ندانید به راحتی با این موسیقی ارتباط برقرار میکنید پس باید به این پنانسیل به دید یک فرصت نگاه کرد و بهترین بهره را از آن برد.

جهان زبان موسیقی ما را پذیرفته است .باید از این فرصت بزرگ دیپلماتیک استفاده کنیم .حرفها و باورهایمان را میتوان با این زبان به اشتراک جهان بگذاریم باور کنید بیشتر از ما پذیرفته میشود.

در نهایت از تمامی کسانی که در به راه اندازی این فستیوال شرکت داشتند یه سهم خودم قدردانی میکنم و میدانم که چقدر شبانه روزی تلاش کردید .میدانم که حقتان نیست اینقدر قیافه هات خسته و مایوس باشد با تمام مهر به آغوش میگرمتان دستانتان را میفشارم و آرزو مکنیم که مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا