دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40885
تعداد نظرات: ۲

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر که خود متولی گردشگری در استان است سدی در مقابل سرمایه‌گذاران شده است.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 29 بهمن 1402 - 11:32

استان بوشهر از سال‌های گذشته تاکنون به لحاظ فضای گردشگری دچار عقب‌افتادگی‌هایی است. توقع بود با روی کار آمدن دولت جدید در استان بوشهر نگاه ویژه‌ای نسبت به این موضوع شود.

احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر پس از انتصابش در این منصب گفته بود از حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای حضور در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در استان استقبال می‌کنیم اما اکنون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر متولی گردشگری در استان، سدی در مقابل سرمایه‌گذاران شده است.

احمد رضا اصغرزاده متقاضی سرمایه‌گذاری گردشگری در عسلویه در گفتگو با خبرنگار صدای استان اظهار داشت : طی برنامه‌ریزی که انجام دادیم قرار شد طرح گردشگری را در ساحل شهر عسلویه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد اجرا کنیم.

وی ادامه داد: این طرح مقرر شد در سه فاز اجرا که فاز اول آن شهربازی، فاز دوم هتل و فاز سوم آن غرفه‌های تجاری باشد و با ایجاد این طرح برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

احمد رضا اصغرزاده تصریح کرد: این پروژه در سال ۱۴۰۰ استارت خورد و مجوزهای اولیه آن در دوره مدیرکل  سابق اداره کل میراث فرهنگی صادر شد. با وجود تغییر مدیرکل و بنا به درخواست وی و طی یک سال و نیم تمامی استعلامات و مجوزات که نیاز بود از دستگاه‌های مربوطه گرفته شد.

وی خاطر نشان کرد: در دوره‌ای که در حال انجام استعلامات بودیم تاریخ موافقت اصولی ما به اتمام رسید که برای تمدید به میراث فرهنگی مراجعه کردیم و سجادی‌منش مدیرکل جدید این اداره کل هیچگونه پاسخ قانع کننده‌ای نداد و سدی در مقابل این طرح گردشگری شد.

وی در ادامه اظهار داشت: این پروژه با طرح در کار گروه تسهیل رفع موانع ، تاییدیه این کارگروه را گرفت و مصوب شد میراث فرهنگی موافقت اصولی آن را صادر کند اما بازهم مدیرکل میراث فرهنگی با گذشت یک ماه از صورتجلسه، حاضر به پذیرفتن مصوبه کارگروه رفع موانع نشده و به این کمسیون پاسخی ارسال نکرده است.

اصغر زاده بیان داشت: تمامی مسئولین استان از جمله استاندار ، معاون اقتصادی وی و مدیرکل سرمایگذاری استانداری بوشهر نسبت به این پروژه عام‌المنفعه نظر مثبت نشان داده‌اند و تنها سجادی‌منش مدیرکل میراث بدون هیچ پاسخ قانع کننده‌ای مانع آن شده است.

این سرمایه‌گذار افزود: انتظار است وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که همه می‌دانیم اهمیت بسیاری به گردشگری می‌دهد نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند و نسبت به تصمیمات سلیقه‌ای مدیران استانی خود برخوردی قاطع داشته باشد.

وی در پایان اضافه کرد: امیدوارم استاندار بوشهر و مسئولین اقتصادی استانداری نسبت به این نوع اقدامات سلیقه‌ای واکنش نشان داده و نگذارند با چنین رفتارهایی که از سوی برخی مدیران سر می‌زند بجای جذب سرمایه‌گذار، سرمایه‌پرانی شود.


تعداد نظرات: ۲
سعید دهدارباشی
11:32 - 1402/11/29

این مدیر ب نظر من نالایق هستش و مطمئنا اهل استان نبوده باید بره کنار

شهرام
11:32 - 1402/11/29

تا افراد مثل اینا در راس هستند، هیچگونه پیشرفتی نخواهیم کرد، خودش سواحل کشورهای عربی را ندیده یا نشنیده،……. جاااااای تاسف داره…… اونا از ساحل چه درآمدزایی میکنن… ما چکار میکنیم

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا