شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40792
تعداد نظرات: ۰
به بهانه احداث بیمارستان صنعت نفت در شیراز ؛

هفته گذشته خبری منتشر گردید مبنی بر عملیات ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی صنعت نفت در شهر شیراز به زمین زده شد.بر هیچکس پوشیده نیست این حق مردم استان بوشهر است که بخشی از درآمد این منابع زیرزمینی نیز صرف پیشرفت و توسعه و از جمله خدمات بهداشتی و درمانی استان گردد .

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 18 بهمن 1402 - 19:27

دکتر ابراهیم شفیعی فوق تخصص جراحی قلب – عقب ماندگی و نواقص در زمینه بهداشت درمان بر هیچکس پوشیده نیست هر چند که صحبت کردن و ذکر جزییات در این مقوله نمی‌گنجند اما مردم شریف  استان این موضوع را با پوست و گوشت و استخوان خود بخوبی احساس می‌کنند به نحوی که برای ابتدایی‌ترین خدمات مجبور هستند عازم استان‌های همجوار و تهران گردند.

برای مواردی هم که امکان خدمت‌رسانی در استان وجود دارد به علت بی ‌اعتمادی به وضعیت موجود و گاها بخاطر عدم وجود وسایل و تجهیزات و امکانات حداقلی لازم ترجیح می‌دهند خدمات درمانی خود را با چندین برابر هزینه اضافی در استان‌های دیگر دریافت کنند و این موضوع علاوه بر بوجود آوردن زحمت زیاد ناشی از مشقات و رنج سفر برای بیماران و خانواده ها و همراهان، باعث گردیده است مراکز درمانی استان نیز که به صورت خودگردان اداره می شوند با کمبود شدید بودجه و اعتبار مالی مواجه گردند که خود باعث می‌شود به علت عدم توانایی لازم مراکز درمانی در خرید تجهیزات و لوازم مصرفی و داروهای ضروری  همان خدمات حداقلی نیز با مشکل مواجه شود.

از طرف دیگر با تاخیر در پرداخت پرسنلی و پزشکان و سایر کادر درمان و نارضایتی شدید بوجود آمده حاصل از این موضوع رابطه کادر درمان و بیماران را با تنش و اختلال و حتی گاها با درگیری مواجه نماید به نحوی که پزشکان محترم به علت ناچیز بودن پرداخت‌ها که آنهم با تاخیر بسیار زیاد بیش از یک‌سال صورت می‌گیرد مجبور می‌شوند حق‌الزحمه خود را علیرغم میل باطنی از بیماران مطالبه نمایند که از این موضوع هم بیماران و هم خود کادر درمان شدیداً  ناراضی می باشند.

این مسئله به صورت یک سیکل معیوب در آمده و سال‌هاست که به صورت مزمن خود را در چهره نابسامان درمان استان نشان می‌دهد و حالت خوشایندی برای وضعیت بهداشت درمان استان ایجاد نکرده است لذا ضرورت دارد با ورود مسئولین مربوطه و اقدامات مناسب و لازم به وضعیت کنونی به هر طریق ممکن خاتمه داده شود از جمله مواردی که نمایندگان مردم در شرایط خاص ایجاد شده حسب وظایف نمایندگی و‌ تعهدی که در برابر موکلین خود دارند ضرورت دارد اقدام و مداخله کنند همین موارد هست که هر وقت شرایط ایجاب نماید با مداخله به موقع با آوردن امکانات درمانی لازم باعث ارتقا کمی و کیفی خدمات بهداشتی درمانی استان گردند.

عملیات احداث بیمارستان شهدای صنعت نفت شیراز آغاز شد

هفته گذشته خبری منتشر گردید مبنی بر عملیات ساخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی صنعت نفت در شهر شیراز به زمین زده شد. هرچند که همه مردم کشور شایستگی آن را دارند که از خدمات درمانی مناسب بهره‌مند گردند اما باید توجه داشت که عمده منابع نفت و گاز کشور در مناطق جنوب کشور قرار دارد و همانگونه که درآمد این منابع خدادادی استان صرف کل کشور می‌گردد .

بر هیچکس پوشیده نیست این حق مردم استان بوشهر است که بخشی از درآمد این منابع زیرزمینی نیز صرف پیشرفت و توسعه و از جمله خدمات بهداشتی و درمانی استان گردد .از طرفی خود شهر شیراز به علت برخورداری از بیمارستان‌های متعدد دولتی و خصوصی نسبت به استان بوشهر در جایگاه به مراتب بالاتر قرار دارد و دچار کمبود بیمارستان و مراکز درمانی به نسبت بوشهر نمی‌باشد .

احداث بیمارستان از زمان پیشنهاد و طرح و برنامه تا تصویب منابع مالی و نهایتا کلنگ‌زنی مدت زیادی طول می‌کشد و چون مدت‌ها اخبار آن در محافل غیر رسمی پخش شده بود جا داشت نمایندگان و مسئولین بهداشت و درمان استان با پیگیری‌های لازم و به موقع با ارائه توضیحات لازم و توجیه مقامات مسئول، مردم استان بوشهر را از این موضوع حیاتی محروم نسازند که متاسفانه به نظر می رسد در این خصوص علیرغم وظیفه‌ای که‌حسب مسئولیت خود برعهده داشته‌اند در این امر حیاتی ترک فعل صورت گرفته باشد و وظیفه خود را انجام نداده باشند .

حالا اگر پیگیری‌هایی هم انجام شده باشد که مردم از آن بی‌خبر هستند که البته چنین به نظر نمی‌رسد جا دارد تا نمایندگان محترم استان با اطلاع رسانی و توضیحات لازم موکلان خود را در جریان امر بگذارند و در این زمینه با پاسخگویی باعث تنویر افکار عمومی جامعه که به شدت از این وضعیت ناراضی و‌ گله‌مند هستند بشوند.

اگر چه به نظر می‌رسد با توجه به آنکه تا زمان پایان دوره نمایندگی این عزیزان مدت زمان زیادی باقی نمانده است و شاید برای‌شان توضیح به مردم ضرورتی نداشته باشد اما باید توجه داشت که همه ما به قیامت و پاسخگویی در قبال اعمال انجام شده و نیز کارهایی که انجام نداده‌ایم اعتقاد داریم و در برابر پروردگار متعال حتما مورد بازخواست و پاسخگویی قرار خواهیم گرفت.

باشد که همه بندگان خدا آنگاه که بدون هیچگونه پوشش و پنهان کاری در روز جزا در برابر خالق خود حاضر می‌شویم روسپید و سربلند بیرون آییم .

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا