دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40739
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل گمرک بوشهر :

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از افزایش ۱۰ درصدی صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: میزان واردات کالا ۶ درصد افزایش یافت.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 16 بهمن 1402 - 17:59

صادرات و واردات کالا از گمرکات استان بوشهر افزایش یافت

به گزارش صدای استان؛  علی سلیمانی ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی و تبادل نظر کارشناسان امور گمرکی گمرک بوشهر اظهار کرد: در مدت یاد شده در بخش صادرات، بالغ بر ۲۵ میلیون تن کالا به ارزش بیش از ۹ میلیارد دلار از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، سنگ گچ و گچ بنایی، سبزیجات و صیفی جات تازه بوده است.

مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، قطر، ویتنام و افغانستان مقصد کالاهای صادراتی گمرکات استان بوشهر بوده اند.

افزایش ۶ درصدی واردات

سلیمانی به آمار واردات گمرکات استان طی مدت یاد شده اشاره کرد و گفت: در بخش واردات نیز در ۱۰ ماهه سال جاری بالغ بر ۵۴۸ هزار تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۸۱۱ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل ماژول نمایشگر، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه، انواع پارچه، قطعات و لوازم یدکی خودروهای سواری، انواع بلبرینگ و رولبرینگ، انواع لاستیک، موز، انواع بلندگو، الکتروموتور و جرثقیل مستعمل بوده است.

به گفتی ناظر گمرکات استان بوشهر بیشترین حجم کالاهای وارداتی به گمرکات است مربوط به کشورهای چین، امارات متحده عربی، فیلیپین، هند، روسیه، جمهوری کره، سریلانکا، ژاپن، کانادا و ویتنام می‌باشد.

افزایش ترانزیت خارجی

سلیمانی اضافه کرد: همچنین تعداد اظهارنامه‌های ترانزیت خارجی ثبت شده طی مدت یاد شده ۳۱۱ فقره بوده است که نسبت مدت یاد شده سال گذشته به لحاظ وزنی ۴۵ درصد افزایش داشته است که نشان از پویایی در این رویه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کالاهای مهلت منقضی شده، متروکه رسوبی و قاچاق، تمامی این قبیل کالاها از طرف گمرکات استان تعیین تکلیف شده است، به‌طوری که هیچ گونه کالای تعیین تکلیف نشده در گمرکات استان موجود نیست.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا