پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40614
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : ۷۷ زندانی شامل ۶۳ نفر غیرعمد و ۱۴ نفر قصاص در آیینی با حضور رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی در استان بوشهر از بند آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.

تاریخ انتشار: شنبه ، 7 بهمن 1402 - 18:06

به گزارش صدای استان؛ رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی در این آیین گفت: افرادی که امروز با همت والای خیرین موجبات آزادی شان فراهم و به دامان خانواده و جامعه باز می گردند باید با خود عهد ببنند با انتخاب شیوه زندگی زمینه سعادت مندیشان فراهم شود.

” غلامعلی محمدی ” افزود: پهلوانان اصلی در جامعه کسانی هستند که از حق خود گذشت می کنند و افراد را از پای چوبه دار نجات داده و زندگی دوباره ای را به آنها می بخشند.

وی اضافه کرد: مصداق بارز گره گشایی از کار مردم مشارکت در آزادی زندانیان است.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی ادامه داد: خیرین و کسانی که همواره مترصد گره گشایی از کار مردم هستند نزد خداوند از منزلت بالایی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: هرچند اصل شخصی بودن مجازات یکی از اصول حاکم بر مجازات است اما در شرایط کنونی جامعه در برخی موارد خانواده زندانیان بیشر از سرپرست دربند خود در رنج هستند.

محمدی یادآور شد: باوجود اینکه ماموریت زندان بان اصلاح و تربیت زندانیان است اما در کنار این رسالت از توجه به خانواده افراد دربند نیز نباید غافل شد.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر نیز در این آیین گفت: مجموع بدهی ۶۳ نفر زندانی جرایم غیر عمد که امروز حکم آزادی خود را دریافت کردند ۲۳هزارو ۷۰۰ میلیارد ریال است.

” سید محتشم حسینی ” افزود: از این مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات ، ۷۰ میلیاردو ۳۸۰ میلیون ریال ریال بلاعوض و مابقی نیز در قالب گذشت شاکیان و اعسار تامین شده است.

وی یادآورشد: امسال تاکنون با تلاش گروه صلح و سازش زندان‌ها ، همراهی مجموعه قضایی ، بلندی نظری و گذشت اولیا دم تعداد ۲۷ نفر از محکومین به قصاص نفس در استان بوشهر از مجازات نجات یافته اند.

حسینی اظهار کرد: همچنین امسال تاکنون ۲۰۰ نفر در استان بوشهر تحت مراقبت الکترونیکی قرار گرفته اند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر ادامه داد: در راستای اولویت های سازمانی و به منظور رفاه حال خانواده های زندانیان و کاهش جمعیت کیفری امسال ۲۵۰ مورد مرخصی منجر به آزادی ، سه هزارو ۷۷۷ مورد مرخصی ، ۲۴۴ مورد گذشت شاکی و ۱۳۹ مورد آزادی مشروط در این استان فراهم شده است.

وی گفت: همچنین امسال ۵۲۵ نفر از زندانیان استان بوشهر در بخش مولود و ۵۷۸ نفر در بخش غیر مولد مشغول به کار شده اند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا