شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40591
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : استاندار بوشهر گفت: شهرستان دیر یکی از محورهای تعاملات اقتصادی ایران با قطر است که با وجود این شرایط قطری‌ها تمایل به سرمایه‌گذاری در این بندر دارند.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 4 بهمن 1402 - 11:53

به گزارش  صدای استان به نقل از ایرنا، احمد محمدی‌زاده شامگاه سه‌شنبه‌ در شورای اداری شهرستان دیر اظهار کرد: بدلیل نزدیکی بندر دیر با بندر الرویس قطر و تعاملات اقتصادی قدیمی بین استان بوشهر و این کشور، امروز تمایل و ضرورت در گسترش روابط اقتصادی در این منطقه نه تنها توسط ما بلکه از ناحیه آنها هم به شدت احساس می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه قطری‌ها در ساحل خلیج‌فارس، بندر دیر را بیشتر از همه جا می‌شناسند و به آن علاقه‌مند هستند، بیان کرد: توسعه تعاملات اقتصادی بین دیر و قطر اهمیت دارد که یکی از اقدامات، توسعه این بندر است.

محمدی زاده تصریح کرد: یک اسکله رمپ در دهه فجر افتتاح و ۳ پست اسکله دیگر هم تا هفته دولت سال آینده در این بندر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به گسترش محوطه بندر دیر، گفت: امروز در اسکله دیر عمق آب ۶ متر است که سرمایه گذاران قطری مایل به افزایش عمق آن به ۱۱ متر هستند که سازمان بنادر و دریانوردی و دستگاه‌های مرتب باید این موضوع را دنبال کنند.

محمدی زاده با اعلام اینکه با کشور ترکیه برای ایجاد یک عقبه تدارکاتی در بندر دیر برای ارسال کالاهایشان به قطر رایزنی کرده ایم، عنوان کرد: اگر این کار انجام شود، زمان حمل و نقل کالا از ترکیه به قطر که بین ۱۸ تا ۲۰ روز است به کمتر از ۷۲ ساعت کاهش می یابد که یک فرصت تاریخی برای ترک‌ها است.

وی گفت: خروج شهرستان دیر از بن‌بست یکی از برنامه‌های اصلی است که محور مواصلاتی ساحلی بوشهر به سمت این شهرستان، جاده بردخون به سمت دیر و محور ساحلی وفاق در راستای توسعه شهرستان دیر طراحی و اجرایی شده است.

محمدی زاده بیان کرد: توسعه صنعت در دیر یکی دیگر از اقدامات اساسی در این شهرستان است و با توجه به اینکه این منطقه ساحلی به گاز دسترسی دارد طرح توسعه پارس شمالی زمینه رونق اقتصادی و سرمایه‌گذاری را در این نقطه فراهم کرده است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: ایجاد شهرک‌های مسکونی پتروشیمی و گاز در شهرستان دیر یکی دیگر از اقدام اساسی است که می تواند زمینه اسکان جمعیت فراوانی در این شهرستان ساحلی ایجاد کند.

محمدی زاده گفت: با توجه به اشباع منطقه کنگان و عسلویه، پدافند غیرعامل ایجاد می‌کند که صنعت دیگری آنجا متمرکز نشود و از سال گذشته حداقل ۲ واحد جدید فاتح کیمیا و برزویه در دیر مستقر شده اند که فعال شدن پارس شمالی این اتفاق را سرعت می‌دهد.

وی با اعلام اینکه به دنبال استقرار شهرک‌های مسکونی پتروشیمی و نفت و گاز در شهرستان دیر برای ارتقا مبلمان شهری دیر هستیم، افزود: در گذشته این شهرک‌ها در جم شکل می‌گرفتند اما دیگر این شهر ، روستای شیرینو و شهر کنگان این ظرفیت را ندارند و جایی که به صنعت نزدیک و تحت تأثیر آلودگی‌های صنعتی قرار ندارد، بندر دیر با محوریت جاده وفاق است.

محمدی زاده گفت: الحاق ۱۵۰ هکتار زمین جدید به شهر دیر در شورای برنامه‌ریزی استان در راستای واگذاری بخشی از این اراضی به صنعت برای ایجاد شهر جدید در کنار شهر دیر پیگیر می شود.

وی با بیان اینکه ۲۸ پروژه کوچک و بزرگ در شهرستان دیر در حال اجرا است که پیشرفت خوبی دادند و بخش عمده آنها در دهه فجر امسال و هفته دولت سال بعد به بهره برداری می رسند، عنوان کرد: جاده فعلی آبدان به سمت دوراهک تعریض می‌شود و توسعه می‌یابد و پیمانکار آن انتخاب شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه همه شهرها و بیش از ۹۵ درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردارند، خاطرنشان کرد: اینها از اقدامات نظام اسلامی است و باید قدردان باشیم.

وی با بیان اینکه دولت در انتخابات هیچ کاندیدی ندارد و از هیچ فرد و گروهی در انتخابات حمایت نمی‌کند، افزود: ما مجری و متولی برگزاری انتخابات هستیم و هرکس را حاکمیت تأیید کند مورد تأیید و حمایت است؛ علیه و له هیچکس اقدام نمی‌کنیم بلکه میزان رأی مردم است و این حق الناس است و ما موظف به صیانت از حق الناس بدرستی هستیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه دشمن به میدان آمده تا یک انتخابات ضعیف با مشارکت حداقلی برگزار شود، تاکید کرد: دوستان و ارادتمندان امام و خون شهدا یعنی همه مردم برای انتخابات با مشارکت بالا تلاش کنند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا