دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40495
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر:

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر از اجرای ۳۸۱۶ مورد گشت مشترک بازرسی و نظارت بر نحوه عرضه کالا و خدمات دراستان خبرداد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 25 دی 1402 - 19:12

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر ؛ مهدی صفوی افزود : طی ۹ ماهه سالجاری از ۳۸۱۶ فقره گشت مشترک با حضور دستگاههای اجرایی مرتبط نظیر صمت ، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف ، تعزیرات حکومتی و غیره ، ۵۲۳ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۶ میلیارد و ۶۰۶ میلیون ریال گردیده و جهت سیرمراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

 

صفوی عنوان کرد : به منظور تسریع رسیدگی به شکایات مردمی و جلوگیری از اجحاف در حقوق مصرف کنندگان ، اجرای برنامه های گشت مشترک بازرسی در سراسر استان از سوی صمت با همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط تا پایان سالجاری در حال اجرا است .

 

وی تشریح کرد: گشت های مشترک بازرسی بصورت برنامه ریزی شده در دو بخش صنفی عرضه کالا و خدمات که در هر نوبت از یک بخش از اصناف با حضور بازرسین مربوطه انجام می گردد.

 

همچنین بازرسی ها در بخش کالا نظیر مواد غذایی ، مواد آرایشی بهداشتی، پوشاک ، کیف و کفش و غیره و در بخش خدمات مانند تعمیرگاه خودرو، کارواش خودرو، آرایشگاه و غیره انجام می شود .

 

مدیر کل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: شهروندان به عنوان بازرس افتخاری می توانند به حوزه معاونت بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان مراجعه و آموزش های لازم را کسب نموده و سپس در سطح بازار بازرسی کنند .

 

مدیر کل صمت استان از مردم عزیر خواست ، در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی اعم از گرانفروشی، احتکار، عدم عرضه کالا، عدم صدور فاکتور، تقلب و کم فروشی ، عدم درج قیمت و غیره مراتب را از طریق سامانه پاسخگویی ۱۲۴ و یا بصورت حضوری به واحد رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل صنعت،معدن وتجارت استان و یا شهرستان مربوطه گزارش نمایند .


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا