جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40423
تعداد نظرات: ۰

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر از گشایش نخستین نمایشگاه ملی تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی در بوشهر با حضور مسئولان کشوری و استانی در محل نمایشگاه‌های بین المللی این استان خبر داد .

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 13 دی 1402 - 19:15

نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی ایران در بوشهر گشایش یافت

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر؛ مهدی صفوی افزود: این نمایشگاه تخصصی در روز سه شنبه ۱۲ دیماه سالجاری با حضور ۶۷ شرکت کننده در قالب ۴۷ غرفه در حوزه کشتی سازی، تعمیرات و ساخت انواع کشتی، مهندسی دریایی، تجهیزات لایروبی و خدمات دریایی، صندوق های حمایتی در بخش صنایع دریایی در حوزه بیمه و بانک آغاز شده و تا روز جمعه ۱۵ دیماه سالجاری ادامه خواهد داشت .

 

صفوی عنوان کرد : در راستای حمایت از حوزه صنایع دریایی ، غرفه اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهربه منظور ارائه راهنمایی های لازم و معرفی خدمات مربوطه به واحدهای تولیدی و فعالان صنعت شناورسازی استان نظیر تسهیلات حمایتی صندوق توسعه صنایع دریایی، خدمات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته و سایر موارد در محل نمایشگاه مستقر می باشد .

 

مدیر کل صمت استان با اشاره به معرفی برخی مزیتهای نسبی قابل توجه در حوزه صنایع دریایی خاطر نشان کرد: واحدهای موجود این صنعت دراستان بوشهر ازحیث دانش وتوان فنی ،نیروی انسانی ،تکنولوژی ،زیر ساخت،تجهیزات وماشین آلات ومقیاس کارهای انجام شده صاحب نام وبرند درسطح استان ،کشور و منطقه می باشند.

 

وی اضافه کرد : در استان بوشهرتعداد ۲۵ فقره پروانه بهره برداری صادر شده است که در زمینه صنعت شناورساز سازی ،تعمیرات کشتی ،سکو سازی درمقیاسهای مختلف درحوزه های فلزی وفایبرگلاس با اشتغال حدود ۵۰۰۰ نفر بطور مستقیم وتقریبا معادل ۳ برابر این عدد بطور غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند .


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا