دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40270
تعداد نظرات: ۰
ناظر گمرکات استان بوشهر خبر داد؛

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در هشت ماهه سال جاری از طریق از گمرک‌های ۱۴ گانه استان بوشهر به ۴۹ کشور مختلف کالا ارسال شده است.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 22 آذر 1402 - 18:10

صادارات کالا به ۴۹ کشور از طریق گمرک‌های استان بوشهر

به گزارش صدای استان، علی سلیمانی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر د با اشاره به آمار تجارت گمرکات استان در هشت ماهه سال جاری اظهار داشت: در مدت یاد شده بالغ بر ۲۰ میلیون و ۴۵۲ هزار تن کالا به ارزش حدود هفت میلیارد و ۵۰۱ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیشترین حجم کالاهای صادراتی گمرکات استان بوشهر به ترتیب به کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، ویتنام، قطر و نیجریه صادر شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، سنگ گچ و گچ بنایی، سبزیجات و صیفی‌جات تازه بوده است.

وی یادآور شد: از گمرکات استان بوشهر در هشت ماهه سال ۱۴۰۲، ۲۱۵ کالای مختلف (بر اساس کد بخش) به خارج از کشور صادر شده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا