جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 39505
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: همزمان با سومین روز از گرامیداشت هفته دولت افتتاح و اجرای ۴۷ پروژه کشاورزی با  نوزده هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار در استان بوشهر آغاز شد.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 5 شهریور 1402 - 18:54

به گزارش صدای استان به نقل از ایرنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در آئین افتتاح واحد تولید خوراک طیور در شهرستان گناوه اظهار کرد: از این شمار ۳۵ طرح افتتاح و عملیات اجرایی ۱۲ طرح دیگر نیز آغاز می‌شود.

وی افزود: این طرح ها در حوزه‌های مختلف صنایع تبدیلی، آب و خاک، تولیدات دامی، امور عشایر، شیلات، منابع طبیعی، تعاون روستایی و شهرک های کشاورزی است.

نوذر منفرد تصریح کرد: از این تعداد ۳۵ طرح با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۶۰۴ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین همزمان با گرامیداشت هفته دولت عملیات اجرایی ۱۲ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۱هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال نیز آغاز می‌شود.

منفرد یادآور شد: با بهره‌برداری از این طرح ها زمینه اشتغال ۲هزار و ۳۵۰ نفر فراهم و چهار هزار و ۳۷۹ خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: واحد تولید خوراک طیور شهرستان گناوه با ظرفیت ۴۰ هزار تن در یک شیفت با سرمایه گذاری ۶۵۰ میلیارد ریال بعنوان یکی از زنجیره‌های بخش طیور به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: این واحد تولید خوراک طیور زمینه اشتغال ۱۷ نفر فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ظرفیت خوارک طیور در استان بوشهر ۵۶ هزار تن است که با افتتاح این واحد این ظرفیت به ۸۰ هزار تن می‌رسد.

منفرد ادامه داد: استان بوشهر با پتانسیل تولید ۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی به ۱۰۰ هزار تن خوراک نیاز دارد که با توجه به ظرفیت ایجاد شده در استان تلاش می‌شود مابقی این نیاز نیز در استان تکمیل شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا