جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 39372
تعداد نظرات: ۰
سرپرست جهاد کشاورزی دشتستان :

علی رحیمی از افتتاح ۵ پروژه کشاورزی در هفته دولت در شهرستان دشتستان خبر داد.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 29 مرداد 1402 - 08:40

جلال اسلامیان _صدای استان؛ سرپرست اداره جهاد کشاورزی دشتستان در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اعلام این خبر افزود : در بخش های بوشکان و ارم، ۶۳۰ نفر زنبوردار با ۶۰ هزار کندو مشغول فعالیت و تولید عسل هستند.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان دشتستان ۵۴۰ هزار راس دام وجود دارد مجموع پروار بندی گوساله سنتی را در شهرستان ۱۰ هزار راس با ۸۰ درصد فعالیت عنوان کرد و خاطر نشان کرد : ۴ واحد پرورش گاو شیری صنعتی در دشتستان نیز فعالیت دارند که مجموع تولید شیر شهرستان بین ۲۲ تا ۲۴ هزارتن در سال است.
رحیمی ظرفیت تولید گوشت طیور را ۱۴ هزار تن در سال عنوان کرد و افزود : دو واحد مرغ تخم گذار و مرغ مادر در بخش ارم دشتستان فعالیت دارند.

وی در خصوص چاه های غیر مجاز با بیان اینکه برخورد با آنها به عهده آب منطقه ای است اظهار کرد : تعداد ۴۲۰۰ حلقه چاه کشاورزی مجاز در شهرستان وجود دارد.
رحیمی در خصوص محدودیت کشت صیفی جات در شهرستان با بیان اینکه کمبود منابع آبی در استان داریم، یادآور شد : در سال جاری محدودیت کشت صیفی جات در پایاب سد رئیسعلی دلواری شبانکاره، اطراف رودخانه شاپور را به کشاورزان اعلام کردیم.
سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان از کاهش سطح زیر کشت گوجه فرنگی در بخش های ارم، بوشکان و فاریاب خبر داد و گفت : در بخش ارم از ۶۰۰ هکتار به ۴۰۰ هکتار و در بخش های بوشکان و فاریاب از ۴۵۰ هکتار به ۲۲۰ هکتار کاهش پیدا کرده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا