یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 39250
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از مهار کامل آتش‌سوزی در کشتی حامل LPG در خلیج‌فارس لنگرگاه بندر عسلویه استان بوشهر خبر داد.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 22 مرداد 1402 - 07:41

به گزارش صدای استان ؛ اکبر پورات با تقدیر از تیم‌های امداد و نجات در عملیات مهار آتش در کشتی حامل محموله ال. پی. جی در لنگرگاه بندر عسلویه اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه، بحمدالله آتش‌سوزی نفتکش حامل LPG صبح امروز به طور کامل مهار و خاموش شد.

 

وی با بیان اینکه تیم‌های عملیاتی در حال ایمن‌سازی محیط کشتی هستند اضافه کرد: بلافاصله پس از اعلام حریق، با دستور استاندار بوشهر، تیم‌های مجهز امداد و نجات دریایی به محل اعزام و در کمترین زمان ممکن، عملیات مهار آتش و اطفا حریق آغاز شد.

معاون سیاسی استاندار بوشهر با بیان اینکه آتش‌سوزی به طور کامل مهار شده است گفت: رعایت نکات ایمنی به‌ویژه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی یک ضرورت است و باید دوره‌های آموزش تخصصی ایمنی برای فعالان حوزه انرژی با کیفیت مطلوبی برگزار شود.

این کشتی چهارشنبه گذشته برای بارگیری محموله LPG  وارد لنگرگاه بندر عسلویه شده بود و ساعت ۱۵ روز پنجشنبه، شرایط اضطراری آتش‌سوزی برای این کشتی اعلام شد.

در این راستا ۸ شناور امدادی آتشخوار سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی برای اطفا حریق وارد میدان شدند.

بعد از وقوع این حادثه، شناور امدادی ناجی ۲۰ اقدام به نجات ۲۲ خدمه کشتی کرد و آنان را به بندر خدماتی پارس در عسلویه انتقال داد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا