شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 39075
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان بوشهر از افزایش نسبی دمای هوا و رطوبت در هفته جاری خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شرجی ۹۰ درصدی و دمای ۴۷ درجه در استان بوشهر به ثبت رسیده است.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 9 مرداد 1402 - 08:27

ثبت شرجی 90 درصدی و دمای 47 درجه‌ای در استان بوشهر

به گزارش صدای استان ؛ زهرا راستگو در گفت‌وگو با تسنیم، از افزایش دمای هوا از روز سه‌شنبه هفته جاری در نقاط مختلف استان خبر داد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا در برخی شهرهای استان بوشهر به ۴۷ درجه و رطوبت و شرجی به ۹۰ درصد رسید.

وی بیشترین ثبت رطوبت و شرجی در شهر بوشهر اعلام کرد و گفت: شرجی در ۲۴ ساعت گذشته در شهر بوشهر به ۹۰ درصد رسید و در بیش از ۹۵ درصد شهرهای استان بوشهر رطوبت هوا بین ۶۰ تا ۹۰ درصد ثبت شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان بوشهر رطوبت در عسلویه، گناوه، دیر، خارگ، دیلم و دیگر شهرهای ساحلی بیش از ۸۰ درصد دانست و بیان کرد: دمای هوا در شهر آب‌‌پخش دشتستان به ۴۷ درجه سلسیوس رسید.

راستگو از روند افزایشی دمای هوا و رطوبت نسبی از روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد ماه در شهرهای مختلف استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: هفته گرم همراه با شرجی بالا و وزش بادهای گرم پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه ایستگاه هواشناسی در نقاط مختلف مستقر است گفت: دمای هوا، رطوبت، جهت و وزش باد، اقلیم‌شناسی و دیگر رویدادهای جوی و دریایی از طریق ایستگاه‌های هواشناسی استان بوشهر به‌صورت مستمر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد اکنون در استان را غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی دانست و خاطرنشان کرد: وزش باد در نوار ساحلی استان بوشهر و خلیج‌فارس گاهی شمال غربی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

راستگو ارتفاع موج دریا خلیج فارس در نوار ساحلی استان بوشهر تا ۲۴ ساعت آینده را تا ۱۲۰ سانتیمتر دانست و تأکید کرد: با توجه به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در استان بوشهر تا ۱۲ مرداد از فعالیت‌های غیر ضروری در زیر آفتاب و فضای آزاد برای جلوگیری از گرمازدگی پرهیز شود.


برچسب ها: #شرجی #هواشناسی
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا