جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 39070
تعداد نظرات: ۰
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان:

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: سند سلامت عمومی و شغلی کارکنان دولت در دشتستان بررسی می‌شود.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 9 مرداد 1402 - 06:44

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، ماریا خویشدوست در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان که با حضور اعضای کارگروه برگزار شد، تصریح کرد: نیروی کار، بازوی مولد و کارآمد هر کشور است و نظام مدیریتی از توانمندهای ذهنی، جسمی، روانی آن‌ها برای برآوردن نیازهای توسعه و پیشرفت جامعه بهره می‌برد و به همین منظور حفظ سلامت شاغلین اهمیت ویژه‌ای داشته و یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی محسوب می‌شود.
 خویشدوست بابیان اینکه اغلب کارکنان دولت به دلیل سبک زندگی ناسالم و کم‌تحرکی در معرض خطر می‌باشند، اظهار کرد: پیشگیری، تشخیص زودهنگام بیماری‌ها امری ضروری هست و در سند سلامت کارکنان دولت این دو مقوله به‌صورت دقیق بررسی می‌شود.
 خویشدوست در خصوص سند سلامت کارکنان دولت گفت: ویژگی برنامه سلامت کارکنان دولت، پرداختن به دو مقوله معضلات سلامتی گروه سنی آن‌ها (سلامت عمومی) و عوامل خطری که در محیط کار آن‌ها را تهدید می‌کند (سلامت شغلی) که هر دو مقوله می‌تواند منجر به بیماری و ازکارافتادگی آن‌ها شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر، بیماری‌های عفونی و واگیر کنترل‌شده است، ولی متأسفانه بیماری‌های غیر واگیر مانند بیماری قلبی و عروقی، سرطان‌ها، دیابت و فشارخون به دلیل سبک زندگی ناسالم افزایش‌یافته و باید به فکر پیشگیری و درمان زودهنگام این بیماری‌ها باشیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: در برنامه سند سلامت کارکنان دولت، خدماتی در زمینه پیشگیری، تشخیصی، درمانی و باز توانی جهت پیشگیری از بروز بیماری‌ها و ارتقای سلامت عمومی کارکنان ادارات ارائه می‌شود.
دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان تأکید کرد: تمامی ادارات شهرستان دشتستان ملزم به تدوین سند سلامت کارکنان خود می‌باشند و این مهم در سال جاری باید در اولویت برنامه‌های هر دستگاهی قرار گیرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در ادارات شهرستان دشتستان برنامه خطرسنجی بیماریابی قلبی و عروقی در حال اجرا است که این جزئی از برنامه خود مراقبتی فردی است ولی در سند سلامت کارکنان دولت، هم سلامت عمومی و هم‌شغلی موردبررسی قرار می‌گیرد.


برچسب ها: #دشتستان
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا