سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
کد خبر: 39050
تعداد نظرات: ۰

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان از برگزاری جلسه بررسی مشکلات مسکن و کارگروه نظارت بر بنگاههای املاک حوزه دشتستان(شهر برازجان) خبر داد.

تاریخ انتشار: شنبه ، 7 مرداد 1402 - 12:07

جلال اسلامیان _به گزارش صدای استان :زهرا هوایی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان  دشتستان در این جلسه که با حضور فرماندار دشتستان و اعضا کارگروه برگزار شد، اظهار کرد : نظارت و بازرسی های حوزه مسکن بصورت کاملا” برنامه ریزی شده و مطابق سیاست های جدی دولت در حال انجام است.
هوایی افزود: گشت و نظارت مستقیم تیم نظارتی متشکل از نمایندگان دستگاههای مربوطه را از اولویت های این کارگروه است.
وی  بیان کرد: مطابق ماده ۵۴مکرر قانون مالیاتهای مستقیم دفاتر اسناد رسمی می بایست برای تغییر مالکیت واحد مسکونی در صورت تغییر مالکیت به صورت رسمی، مهلت ۱۲۰روزه پس از دریافت گواهی پرداخت مالیات موضوع این ماده سند انتقال قطعی را ثبت نمایند.
هوائی افزود: چنانچه نظارتی بر کار بنگاههای املاک باشد و از معاملات با اسناد عادی و همچنین صدور پروانه های شهرداری بر روی اینگونه اراضی جلوگیری شود، این موضوع تا حدودی  مناسب بوده و در ارزیابی و قیمت ها می تواند موثر باشد.
احمد بنافی فرماندار دشتستان افزود: طبق سیاستهای جدی دولت در خصوص تنظیم بازار مسکن می بایست یک برنامه جدی جهت کنترل و کاهش سوداگری در بازار مسکن داشت.
بنافی ضرورت بر تسریع در اجرای این طرح و برخورد با بنگاههای متخلف یا فاقد مجوز را تاکید نمود و خواستار برخورد جدی از سوی اداره تعزیرات حکومتی با متخلفان شد.
فرماندار دشتستان بیان کرد : هر دستگاهی که در این راستا بر آن تکلیف شده می بایست امور محوله را انجام و نتیجه کار را بصورت مکتوب به این فرمانداری جهت ارائه به راه و شهرسازی اعلام نماید.
بنافی در ادامه گفت :  برپایی گشت های مشترک برای ساماندهی بنگاههای مشاور املاک در شهر برازجان در دستور کار قرار گرفته است.
وی در این جلسه خواستار تسریع در اجرای ماده ۵۴ قانون مالیاتهای مستقیم شد و دفاتر اسناد رسمی را موظف در اجرای این موضوع دانسته، همچنین خواستار نظارت مستقیم اداره ثبت اسناد و املاک در این خصوص گردید.
بنافی یکی از اهداف این کارگروه را شناسایی خانه های خالی عنوان کرد و از شهرداری خواست هر چه سریعتر نسبت به شناسایی خانه های بدون سکنه اقدام کنند.
وی در پایان این نشست، تشکیل این جلسه را بصورت هر دو هفته یکبار عنوان نمود و اظهار داشت: با توجه به تاکیدات ریاست محترم جمهور در خصوص تنظیم بازار مسکن، همه دستگاههای مرتبط ضمن پای کار آمدن می بایست عملکرد خود را در خصوص اجرای مصوبات و وظایف محوله در جلسات آتی ارائه کنند.


برچسب ها: #دشتستان
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا