سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
کد خبر: 39041
تعداد نظرات: ۰

یکصدو پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی دشتستان به ریاست حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چهارشنبه ۴ مرداد ماه، ۱۴۰۲با حضور احمد بنافی فرماندار دشتستان، معاونین فرماندار، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان، امامان جمعه، بخشداران و جمعی از مسئولین دستگاهای اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری برازجان برگزار شد.

تاریخ انتشار: شنبه ، 7 مرداد 1402 - 11:59

جلال اسلامیان _صدای استان :ابتدا ائمه جمعه حاضر در جلسه به ارائه گزارش های خود پیرامون اقدامات انجام شده و مشکلات موجود در حوزه خود در شورای فرهنگ عمومی شهرستان پرداختند و سپس رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با تاکید بر همگرایی و هم افزایی شهرستان در حوزه فرهنگی، خواستار تعامل هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی با یکدیگر شد.
حجت الاسلام مصلح امام جمعه برازجان پس از استماع گزارشات و پیشنهادات حاضران در جلسه اظهار داشت : حدود ۷۰ جلسه خانگی قرآن در شهر برازجان شناسایی شده که از آنها تقدیر شد.
حسن مصلح خواستار شناسایی فعالیت های قرآنی خانگی توسط بخشداران با هماهنگی ائمه جمعه شد و افزود : فقط بخش بوشکان و آبپخش این کار را انجام داده اند، گله ما نسبت به این عزیزان جاری است، وقتی که مصوبه ای در جلسه مطرح می‌شود و زمان تعیین می‌گردد انتظار از بخشداران داریم که این را عملی کنند و گزارش را ارائه دهند.
مصلح نماز جمعه را سنگر قرارگاه فرهنگی در هر شهر عنوان کرد و گفت : ظرفیت خوبی است برای مسئولین که از تبیین ارزش‌ها و اهداف انقلاب و دستاوردهای انقلاب صیانت کنند.
وی ادامه داد : اولویت ما خانه قرآنی و مسجد محوری، جهاد تبیین و تبلیغ که در آستانه محرم خیلی مهم است.
احمد بنافی فرماندار دشتستان نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی جایگاه جلسه فرهنگ عمومی را همانند جایگاه حضرت سید الشهدا فرهنگ ساز دانست و گفت : فرایند این فراز این است که واقعا اگر در مواجهه با این جنگ های روانی که از صدر اسلام تا به امروز علیه جبهه اسلام تدارک دیده شده، خوب فکر کنیم این فرهنگ عاشورا و کربلا است.
این مقام عالی دولت توجه به ترویج و صیانت از فرهنگ شیعیان را مهم دانست وادامه داد :برای اینکه بتوانیم نقش خودمان را خوب ایفا کنیم باید به الزامات آن توجه کنیم.
ایشان در بخش دیگر از صحبت های خود گفت : ما باید وزن شورای فرهنگ عمومی را ارتقاء دهیم و حداقل هر ماه یکبار مسئولین استانی را به جلسه دعوت کنیم و از آنها مساعدت بگیریم.

وی اعتبارات اوقاف و امور خیریه را در سال جاری سه برابر اعلام کرد و افزود : اعتبارات مربوط به خود نمازجمعه های ما تقریبا ۶ برابر شده است.
فرماندار دشتستان با بیان اینکه با بگیر و ببند مخالفم اظهار داشت : حضور در نمازجمعه را باید جدی بگیریم، ساز و کار را باید درآورد، کارمندان دولت را ما نمی‌توانیم مکلف به شرکت در نمازجمعه کنیم ولی مسئولین را می‌توان ترغیب کنیم که یک مدل آن همین برپایی میز خدمت بود که دستگاهای اجرایی درکنار آن با حضور در نمازجمعه خدماتی هم به مردم ارائه می‌دهند.
در ادامه این نشست، ائمه جمعه و فرماندار شهرستان و اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، پیشنهادات و راهکارهای عملی و کاربردی خود را در حوزه های مختلف جهت ارتقای فرهنگ عمومی شهرستان بیان و خواستار افزایش اعتبارات فرهنگی، برای هرجه بهتر برگزار شدن برنامه های فرهنگی شدند.


برچسب ها: #دشتستان
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا