پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 38895
تعداد نظرات: ۰

بخشدار مرکزی گناوه گفت: هرگونه ساخت و ساز در خارج از حریم شهر و محدوده روستاهای این شهرستان که مشخص شده، تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 27 تیر 1402 - 19:40

بخشدار مرکزی گناوه: ساخت و ساز خارج از محدوده روستا تخلف استمهدی عباسی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در برخورد قانونی با سودجویان، منفعت طلبان و متخلفین که دست به تخریب محیط زیست و اراضی ملی برای رسیدن به منافع خویش بزنند، کوتاه نخواهیم آمد.

وی افزود: متاسفانه در گذشته درخواست‌های زیادی مبنی بر صدور مجوز برای ساخت و ساز غیرمجاز وجود داشته که طبق قانون، ساخت و ساز خارج از حریم شهر و محدوده روستا تخلف و ارائه هرگونه خدمات‌رسانی از جمله آب، برق، گاز ممنوع است.

بخشدار مرکزی گناوه تصریح کرد: احداث بنا اعم از مسکونی، تجاری، صنعتی و خدماتی در خارج از حریم شهر و محدوده روستا و نیز در محدوده روستاهای فاقد دهیاری نیازمند و منوط به دریافت پروانه ساختمانی و طی کردن روال قانونی است.

وی گفت: به استناد ماده ۱۰ آئین‌نامه استفاده از اراضی، احداث بنا و تاسیسات در خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها، دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند قبل از احداث هرگونه بنا در اراضی جهت اخذ پروانه ساختمانی نسبت به دریافت استعلامات و پاسخ آن از مبادی قانونی و ادارات ذیربط اقدام کنند.

بیش از ۲۰ درصد جمعیت ۱۱۰ هزار نفری گناوه در روستاها سکونت دارند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا