شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 38879
تعداد نظرات: ۰

یازدهمین دوره مرحله استانی مسابقات المپیاد آماده(المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلال احمر) در محل اردوگاه امام خمینی (ره) بوشهر آغاز شد.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 27 تیر 1402 - 11:13

به گزارش « صدای استان »؛ مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر در ارتباط با این مسابقات اظهار داشت: این مسابقات با حضور ۳۲۰ شرکت کننده از دانش آموزان سراسر استان (۱۰ شهرستان هر تیم ۱۶ نفر)بهمراه مربی و سرتیم و سرپرست از امروز تا ۲۸ تیرماه برگزار خواهد شد.
احسان ایزدپناه با بیان اینکه تیم های خواهران و برادران به صورت جداگانه با هم رقابت می کنند، افزود: آیتم های مسابقه شامل آزمون کتبی و عملی که آیتم عملی شامل احیاء قلبی و ریوی، ارزیابی شکستگی آتل بندی، بانداژ و پانسمان، اسکان اظطراری و چادرزنی، حمل مصدوم، پناهگیری و خروج ایمن، اطفاء حریق با کپسول، اطفاء حریق با آب است.

وی بیان کرد: دانش آموزان پس از گذراندن آزمون آموزش‌های برنامه ملی دادرس(دانش آموزان آماده در روزهای سخت) در مسابقات آماده(المپیاد مهارت های امدادی دادرسان هلال احمری)، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند به منظور تعیین تیم‌های برتر، ابتدا مرحله مقدماتی که در شهرستان می باشد برگزار و پس از آن المپیاد استانی و کشوری برگزار می‌گردد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون در یازدهمین دوره المپیاد آماده با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات موجود در استان‌ها مراحل برگزاری المپیاد آماده این مرحله استانی با حضور تیم های برتر در شهرستان در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌گردد.
ایزدپناه افزود: اهداف این دوره از مسابقات افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت تیم های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی در میان دانش آموزان ، ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده و توانمند و برخوردار از مهارت های گروهی است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا