شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 38867
تعداد نظرات: ۰

استقلال برای جذب دو بازیکن خارجی و تمدید قرارداد با عارف غلامی، باید چهار بازیکن را در لیست خروج خود قرار دهد.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 27 تیر 1402 - 08:13

به گزارش “ورزش سه”، استوری جواد نکونام و اعلام این موضوع که هواداران منتظر خبرهای خوشی باشند، باعث شده تا استقلالی ها چشم انتظار اخبار نقل و انتقالاتی باشگاه و جذب نفرات جدید باشند تا آبی ها با قدرت بیشتری در فصل جدید پای به زمین مسابقه بگذارند.

اما قوانین جدید سازمان لیگ و کاهش سهمیه بزرگسالان از ۲۱ نفر به ۱۹ بازیکن و همچنین حذف سهمیه زیر ۲۵ سال باعث شده تا تیم ها دچار مشکل شده و اجبارا باید لیست بازیکنان بزرگسال خود را کاهش دهند که این مسئله منجر به جدایی اجباری تعدادی از بازیکنان در تیم های مختلف شده است.

استقلال نیز از این قاعده مستتثنی نیست. تیمی که فصل قبل و به دلیل پر بودن لیست بزرگسالان، مجبور شد قید کاوه رضایی را بزند و حالا با توجه به کاهش این سهمیه، آنها مجبور هستند تا تعدادی از بازیکنان خود را در لیست مازاد قرار دهند و با آنها خداحافظی کنند.

1898974

جدایی رافائل سیلوا و محمد محبی و البته وضعیت نامشخص مهدی قایدی سبب شده تا این بازیکنان از لیست بزرگسالان استقلال خارج شده و جا برای جذب نفرات جدید باز شود. اما با توجه به اینکه نکونام حداقل بین ۲ تا ۳ خرید دیگر نیز خواهد داشت، باید شاهد جدایی تعداد دیگری از بازیکنان تیم باشیم.

در درون دروازه، سیدحسین حسینی حضور دارد که شب گذشته قراردادش را تمدید کرد. پس از او، علیرضا رضایی قرار دارد که وارد لیست بزرگسالان شده و گفته می‌شود احتمال جدایی او بالاست و استقلال می‌خواهد یک گلر زیر ۲۳ سال را به عنوان دروازه بان دوم جذب کند.

1898978

در خط دفاعی نیز آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی که امسال جذب شده اند، جزو سهمیه بزرگسال محسوب می شوند. محمدحسین مرادمند از فصل قبل در تیم حضور داشت. باید نام صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، کوین یامگا و جعفر سلمانی را نیز به این نفرات اضافه کرد.

در خط میانی نیز، روزبه چشمی، سعید مهری، مهدی مهدی پور، زبیر نیک نفس، امید حامدی فر و آرش رضاوند بازیکانی هستند که سهمیه بزرگسال محسوب می شوند. حامدی فر از شهریور ماه وارد ۲۳ سالگی می شود ولی از آنجایی که ملاک سازمان لیگ برای تعیین بازیکنان زیر ۲۳ سال، تاریخ تولد از ۱۱ دی ماه ۱۳۷۹ به بعد است، در نتیجه این بازیکن جزو سهمیه بزرگسال محسوب می شود.

1898979

این قانون سازمان لیگ باعث شده تا محمدحسین زواری جزو سهمیه زیر ۲۳ سال به شمار بیاید چرا که این بازیکن متولد ۲۲ دی ۱۳۷۹ است و ۱۱ روز پس از تاریخ مدنظر به دنیا آمده که این اتفاق به کام استقلال و زواری است و اگر بر فرض تاریخ تولد وی ۱۰ دی ۱۳۷۹ بود، این بازیکن نیز سهمیه بزرگسال محسوب می‌شد.

در خط حمله نیز ارسلان مطهری، پیمان بابایی، سجاد شهباززاده، آرمان رمضانی و مهرداد محمدی بازیکنان بزرگسال استقلال به شمار می آیند تا بدین صورت لیست بزرگسالان استقلال به عدد ۲۰ برسد و آبی ها همین الان نیز یک جای اضافی داشته باشند. ضمن اینکه باید یادآوری کرد که امیرعلی صادقی و سینا سعیدی فر جزو سهمیه زیر ۲۳ سال هستند و سبحان خاقانی نیز به دلیل اینکه فصل قبل به میدان نرفت، جزو سهمیه آزاد محسوب می شود. آبی ها در سهمیه زیر ۲۳ سال، سه جای خالی و سهمیه بازیکنان آزاد، آکادمی و قرضی نیز پنج جالی خالی دارند.

1898980

یک بار دیگر لیست بزرگسالان استقلال را مرور می کنیم:

۱- سیدحسین حسینی، ۲- علیرضا رضایی، ۳- ابوالفضل جلالی، ۴- جعفر سلمانی، ۵- صالح حردانی، ۶- کوین یامگا، ۷- آرمین سهرابیان، ۸- محمدحسین مرادمند، ۹- ایمان سلیمی، ۱۰- روزبه چشمی، ۱۱- مهدی مهدی‌پور، ۱۲- زبیر نیک‌نفس، ۱۳- امید حامدی‌فر، ۱۴- آرش رضاوند، ۱۵- سعید مهری، ۱۶- ارسلان مطهری، ۱۷- پیمان بابایی، ۱۸- سجاد شهباززاده، ۱۹- آرمان رمضانی و ۲۰- مهرداد محمدی

1898981

نتیجه گیری:
۱- احتمالا به زودی، قرارداد عارف غلامی تمدید می شود و این بازیکن نیز به فهرست بازیکنان بزرگسال اضافه می شود.
۲- جواد نکونام نام چند بازیکن خارجی را در پست هافبک و مهاجم داده که این نفرات نیز بالای ۲۳ سال به شمار می رود.
۳- با فرض جذب ۲ بازیکن خارجی و اضافه شدن عارف غلامی، استقلال باید چهار بازیکن خود را کنار بگذارد.
۴- طبیعتا با جذب هر بازیکن جدید و بزرگسال، استقلال باید به همان اندازه، بازیکن بزرگسال را از لیست بالا در فهرست مازاد قرار دهد.

1898982

۵- در صورت جذب خالدآبادی، او در سهمیه زیر ۲۳ سال قرار گرفته و علیرضا رضایی از استقلال جدا می شود.
۶- با فرض جدایی رضایی، عارف غلامی جای او را در لیست می گیرد.
۷- در صورت جذب ۲ بازیکن خارجی، آرمان رمضانی و سجاد شهباززاده از تیم جدا می شوند.
۸- چنانچه تعداد خارجی های استقلال بیشتر شود، از میان امید حامدی فر، مهدی مهدی پور و زبیر نیک نفس، یک یا دو نفر جدا می شوند.

کلام پایانی: عارف غلامی به زودی تمدید می کند، حداقل ۲ بازیکن خارجی نیز جذب می شوند. در نتیجه استقلال باید با چهار بازیکن بزرگسال خود خداحافظی کند که احتمال فراوان علیرضا رضایی یکی از آنهاست و گفته می شود نفرات بعدی نیز سجاد شهباززاده و آرمان رمضانی خواهند بود و یک نفر دیگر نیز باید به این لیست اضافه شود.


برچسب ها: #استقلال #نکونام
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا