جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 38713
تعداد نظرات: ۰
فرمانده انتظامی دشتستان خبر داد؛

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از گذشت خانواده مقتول از قصاص نفس با وساطت رئیس کلانتری ۱۲ دژ برازجان خبر داد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 21 تیر 1402 - 17:02

جلال اسلامیان _صدای استان : سرهنگ عباس علی یاری عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره قتل که حدود ۱۲ سال پیش در شهر برازجان فردی که در جریان یک درگیری و نزاع یک جوان حدوداً ۱۸ ساله را به قتل رسانده و پرونده مربوطه پس از تشریفات قانونی منتج به صدور حکم قطعی قصاص نفس از طریق حلق آویز شده است و مقدمات اجرایی حکم نیز فراهم و تا اجرای حکم مدت زمان زیادی باقی نمانده است.

وی بیان کرد: سرگرد احمد دشت‌دار رئیس کلانتری ۱۲ دژ برازجان به منظور اقدام خداپسندانه با اشراف بر فرهنگ قومی قبیله‌ای اقدام به دعوت از جامعه هدف خویش (معتمدین، متنفدین و افراد تأثیرگذار دارای وجه اجتماعی و خوشنام) در محل کلانتری کرد و چندین جلسه فشرده برگزار کرد.

سرهنگ علی یاری تصریح کرد: با تلاش فراوان و با درایت و ظرافت خاص شخص رئیس کلانتری که مورد اعتماد و اطمینان طرفین دعوی بوده خانواده مقتول در جلسه سازشی در محل اتاق رئیس کلانتری حاضر و با هدایت مستقیم رئیس کلانتری چندین راهکار برای گذشت و سازش پیشنهاد که خوشبختانه نتیجه به صلح و سازش و اعلام گذشت از سوی خانواده مقتول با پرداخت دیه (صرفاً جهت امورات عام المنفعه) ختم شد.

وی افزود: بلافاصله مراتب سازش به اداره کل زندان مرکزی منعکس و محکوم به قصاص در لحظات آخر از قرنطینه زندان قبل از رسیدن به چوبه دار رهایی یافت که این امر باعث شد علیرغم موجی از شادی در طایفه و محل سکونت ایشان در محله حسین آباد برازجان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: بار دیگر خادمین مردم در فراجا علاوه بر نمایش چهره پلیس مقتدر و مهربان با مشارکت و تعامل سازنده با استفاده از ظرفیت‌های معتمدین و ریش سفیدان و افراد خوشنام، جایگاه و سرمایه اجتماعی فراجا را در افکار عمومی ارتقا دهد.

سرهنگ علی یاری گفت: خانواده بخشیده شده ضمن حضور در ستاد انتظامی شهرستان با نصب بنر و پلاکارد از عملکرد قابل تقدیر این فرماندهی و رئیس کلانتری تشکر و سپاسگزاری به عمل آوردند.


برچسب ها: #برازجان #قصاص
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا