پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 38595
تعداد نظرات: ۰
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان:

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از پلمب و تعطیلی ۱۲ مرکز غیرمجاز مداخله‌گر در درمان در شهرستان خبر داد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 12 تیر 1402 - 11:38

موسسه پزشکی غیر مجاز در رشت پلمب شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان |  Mehr News Agencyبه گزارش صدای استان، به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان، ماریا خویشدوست گفت: در طی بازدیدهای نظارتی محسوس و نامحسوس که توسط کارشناسان واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان دشتستان در طی سه‌ماهه اول سال جاری انجام گرفته است، ۱۲ مرکز غیرمجاز و مداخله‌گر در امر پزشکی شناسایی و نسبت به پلمب و تعطیلی آن‌ها اقداماتی به عمل آمد.
خویشدوست با اشاره به تعطیلی و پلمب ۱۲ مرکز غیرمجاز دخالت در امور پزشکی گفت: این مراکز شامل ۲ آرایشگاه، ۹ مرکز زیبایی پوست و مو و یک مرکز ماساژ درمانی غیرمجاز که بدون مجوزهای لازم و حضور پزشک در امور درمانی دخالت داشته‌اند که توسط کارشناسان واحد نظارت بر درمان شناسایی و بعد از طی مراحل قانونی و قضایی ۸ مرکز غیرمجاز اخطاریه تعطیلی دریافت نموده‌اند و ۴ مرکز با همراهی نیروی فراجا پلمب شده‌اند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان کرد: متأسفانه مراکز غیرمجاز زیبایی به دلیل اینکه امر زیبایی یک جاذبه مالی نسبتاً خوبی دارد در حال زیاد شدن هستند، اما غافل از اینکه این مراکز منجر به ضرر و زیان‌های زیادی به مردم شده و سلامتی جامعه را تهدید می‌کنند.
ماریا خویشدوست به شهروندان توصیه کرد: برای انجام خدمات پزشکی و بهداشتی به مراکزی که دارای پروانه پزشکی معتبر از دانشگاه علوم پزشکی می‌باشند، مراجعه نمایند و حتماً به این امر مهم توجه داشته باشند تا دچار مشکلات پزشکی نشوند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: کارشناسان واحد نظارت بر درمان این‌گونه موارد و گزارش‌ها را با جدیت پیگیری می‌کنند و در این راه با هیچ کسی مماشات نخواهند نمود و مطابق قانون با هرگونه تخلفی برخورد قاطع و جدی خواهند داشت.
کارشناس مسئول واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: در سه‌ماهه اول سال جاری، در حدود ۶۲ مرکز بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی در مناطق مختلف شهرستان بازدید شده‌اند و در این بازدیدها، مشکلات و نواقص به متصدیان و مسئولین این مراکز آموزش داده شده است.
عباس باقرپور تصریح کرد: در سال گذشته ۱۳ مرکز غیرمجاز در شهرستان پلمب شد که از این ۱۳ مرکز، ۶ مراکز پس دریافت مجوزهای قانونی دوباره شروع بکار نموده‌اند و ۷ مرکز به علت نداشتن مجوزهای لازم جمع‌آوری شده‌اند. کارشناس مسئول واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان دشتستان تأکید کرد: گر فردی بدون داشتن صلاحیت و پروانه رسمی به یکی از امور پزشکی و یا دارویی اشتغال می‌ورزد، مرتکب جرم دخالت در امور پزشکی شده است و علاوه بر پلمب محل، به مراجع قضایی معرفی و طبق تبصره‌های قانونی جریمه خواهند شد.

برچسب ها: #پلمب #دشتستان
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا