پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 38559
تعداد نظرات: ۰
رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان :

جلال اسلامیان _صدای استان :رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دشتستان از جمع آوری و امحاء بیش از ۲۴۰ کیلوگرم محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در طی سه ماهه اول سالجاری در شهرستان خبر داد. ماریا خویشدوست در گفت و گویی با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان افزود: یکی از مهمترین روشهایی که…

تاریخ انتشار: شنبه ، 10 تیر 1402 - 10:52

جلال اسلامیان _صدای استان :رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دشتستان از جمع آوری و امحاء بیش از ۲۴۰ کیلوگرم محصولات آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در طی سه ماهه اول سالجاری در شهرستان خبر داد.
ماریا خویشدوست در گفت و گویی با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان افزود: یکی از مهمترین روشهایی که می تواند در کنترل و کاهش قاچاق کالاها ی آرایشی و بهداشتی در کشور و جلوگیری از عرضه کالاهای تقلبی و جعلی به مردم در سطح عرضه کمک کند، نصب برچسب اصالت و سلامت بر روی کالاهای آرایشی بهداشتی و استفاده از سامانۀ جامع طرح شناسنامه دار نمودن کالا های آرایشی و بهداشتی می باشد.
خویشدوست تصریح کرد: این سامانه با بکارگیری توانمندی های عرصه فناوری اطلاعات توانسته گام موثری در ارتقاء سلامت جامعه بردارد.
وی همچنین بیان کرد:  این برچسب ها صرفا یک هولوگرام تبلیغی نیست و اینها بدون استعلام هیچ ارزشی ندارند، بلکه کد نوشته شده روی برچسب و در صورت تایید استعلام، محصول را مورد استفاده قرار می‌دهد.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با بیان اینکه بهترین راه شناسایی محصولات اصل از تقلبی سامانه مدیریت و نظارت بر محصولات سلامت سازمان غذا و دارو است، تاکید کرد: در صورت بروز مشکلات ناشی از استفاده محصولات وارداتی آرایشی و بهداشتی امکان پیگیری و رسیدگی موضوع بدلیل وجود مستندات و مدارک مربوط به کالای مورد نظر در سازمان غذا و دارو میسر خواهد بود.
کارشناس مسئول واحد نظارت بر مواد غذایی ، آرایشی و بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: در حال حاضر بصورت ماهیانه، بازرسیهای مشترکی، طبق برنامه زمان بندی شده و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان دشتستان توسط بازرسان ادارات مربوطه  انجام می شود .
نوشین حسن زاده تصریح کرد: این بازرسیها  به منظور کنترل و پایش لوازم آرایشی و بهداشتی ، حفظ سلامت مصرف کننده ،جلوگیری از عرضه محصولات غیر مجاز،و همچنین پیشگیری از قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی انجام گرفته است  و در حدود دویست و ۴۴ کیلوگرم  محصول غیر قابل مصرف ،جمع آوری و امحاء گردید.
در بازرسیهایی که  از مراکزعرضه محصولات آرایشی و بهداشتی بعمل آمد ، این مراکز از لحاظ شرایط نگهداری محصولات ، سلامت محصولات ، برچسب اصالت و تاریخ تولید و انقضاء آنها مورد بازرسی قرار می گیرند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا