پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 38514
تعداد نظرات: ۰

جلال اسلامیان _صدای استان :جلسه کمیته هدایت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان دشتستان با حضور مدیر، معاونین، کارشناسان حوزه معاونت آموزشی و پرورشی، مسئولین مرکز مشاوره و در دفتر مدیر آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد. به گزارش صدای استان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در جلسه کمیته هدایت تحصیلی این شهرستان با…

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 6 تیر 1402 - 10:40

جلال اسلامیان _صدای استان :جلسه کمیته هدایت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان دشتستان با حضور مدیر، معاونین، کارشناسان حوزه معاونت آموزشی و پرورشی، مسئولین مرکز مشاوره و در دفتر مدیر آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

به گزارش صدای استان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در جلسه کمیته هدایت تحصیلی این شهرستان با تاکید به اهمیت هدایت تحصیلی دانش آموزان و انتخاب رشته، گفت: در سند تحول بنیادین کارکرد هدایت تحصیلی برای نظام تعلیم و تربیت تبیین شده است و بر این اساس باید نظام جامع هدایت تحصیلی به منظور هدایت دانش‌آموزان به رشته‌ها و مشاغل مورد نیاز حال و آینده کشور متناسب با استعداد و علاقه مندی آنها انجام شود.

سلیمان حیاتی اصل اظهار داشت: فرایند هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان فقط مربوط به دوره متوسطه نیست، بلکه باید این امر مهم را حتی در مقطع ابتدایی از پیگیری کرد تا دانش آموزان در این مرحله از زندگی به سرانجام خوشایند و مطلوبی دست یابند.

وی به نقش مشاوران در انتخاب رشته صحیح دانش آموزان اشاره کرد و افزود: مشاوران باید با برگزاری کلاس ها و جلسات مختلف و تبیین انواع رشته ها، شرایط ورود و ادامه تحصیل در آنها، مشاغل مرتبط با هر رشته و خانواده ها و دانش آموزان را با این فرایند آشنا نموده و دانش آموزان را انتخاب رشته دلخواه خود هدایت نمایند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: عواقب انتخاب رشته نادرست و بی انگیزه بودن نسبت به درس، ادامه تحصیل و در نتیجه افت تحصیلی را در پی دارد و همه باید تلاش کنیم امکانات لازم را برای هدایت مطلوب دانش آموزان به سمت انتخاب درست و آگاهانه فراهم نمائیم.


برچسب ها: #دشتستان
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا