جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 38370
تعداد نظرات: ۰

مصوبات سومین جلسه شورای اداری دشتستان ظهر دوشنبه ۲۹ خردادماه، ۱۴۰۲ با محوریت عملکرد دوساله دولت سیزدهم به ریاست احمد بنافی فرماندار شهرستان و با حضور جمعی از روسای دستگاه های اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری برازجان برگزار شد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 31 خرداد 1402 - 12:43

جلال اسلامیان _به گزارش صدای استان : فرماندار دشتستان با اشاره به اینکه در آستانه عملکرد دو ساله دولت سیزدهمقرار داریم اظهار داشت : در دو سال گذشته در چنین روزی با رای مردم، دولت سیزدهم بروی کار آمد در واقع این دولت میراث دار خیلی از سختی ها است که امروز می‌بایست آن را بر دوش بکشد.
احمد بنافی یکی از چالش های اساسی دولت سیزدهم را، در آغاز بیماری کرونا عنوان کرد و گفت : روزانه حدود ۷۰۰ نفر در این کشور جان خود را از دست می‌دادند و ۴۰ هزار نفر به مبتلایان کرونا افزوده می شد و این بار سنگینی، بر حوزه بهداشت و درمان بود.
این مقام مسئول رکود تورمی بر اقتصاد کشور را یکی دیگر از چالش های موجود در بخش تولید عنوان کرد و افزود : متوسط نرخ رشد تولید در دهه نود به یک دهم درصد کاهش پیدا کرده بود، سیاست های خارجی عملا دچار انسداد شده بود و وضعیت هایی بر حوزه اقتصادی مترقب شده بود.
فرماندار دشتستان در بخش دیگر از صحبت های خود با اشاره به اینکه پروژه برجام به بن بست کشیده شده بود و عایدی برای جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی نداشت گفت : روابط جمهوری اسلامی، با همسایگان در کشورهای حوزه شرق دچار چالش شده بود و عدم تقاضا در سیاست خارجی وجود نداشت و در کنار این رشد فزایند نقدینگی را جمهوری اسلامی ایران تجربه کرد.

بنافی عدم اعتماد مردم به بازار سرمایه را یکی دیگر از چالش های موجود در بازار سرمایه دانست و بیان داشت : دولت سیزدهم در ابتدا، مهار کرونا را در دستور کار خود قرار داد تا بتواند یک برنامه ریزی برای رشد تولید و نقدینگی داشته باشد.
ایشان رویکرد دولت به حوزه اقتصادی را مبتنی بر سیاست های انضباط پولی و مالی دانست و عنوان کرد : برای کنترل رشد نقدینگی در جهت اینکه کاهش ناترازی بانک ها را عملا ایجاد کند و در کنار این بتواند کسری بودجه را جبران کند، از طریق درآمد زدایی جدید از محل عایدات ناشی از مالیات و مدیریت هزینه ها کار را دنبال کرد.
وی با عنوان اینکه دولت در مدت دوساله ۸٫۲میلیون پایانه جدید مالیاتی توانست کسب کند گفت : دولت سیزدهم با یک انتخاب درست روی ریل توسعه توانست اقتصاد کشور را از بن بست خارج کند.
فرماندار دشتستان برنامه ریزی و سیاست دولت را برای ساخت یک میلیون مسکن و ایجاد اشتغال یک میلیون نفر در سال از تعهدات دولت عنوان کرد.
بنافی سیاست خارجی با رویکرد متوازن برای تحقق منافع ملی کشور را آغاز رویکرد تعاملی بر حسب حکمت و مصلحت جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت : در یک فرایند کوتاه به آرزوی دیرینه و برنامه بلند در سیاست خارجی شانگهای و پیمان مربوط با دیپلماسی را، دولت جمهوری اسلامی ایران در دستور کار خود قرار داد که این امر محقق شد.

ایشان از دیگر اقدامات جمهوری اسلامی ایران را، افزایش تعامل با روسیه، چین، هند و کشورهای همسایه، از جمله پاکستان و افغانستان، مهم دانست و گفت : از طریق سیاست های کاهش تنش، عزت مندانه، با کشورهای همسایه کار خود را به جلو می‌برد که امروز شاهد این اثر دیپلماسی فعال هستید.
فرماندار دشتستان در راستای اقدام فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت گفت : در بودجه سال ۱۴۰۱، در اجرای بند، ک تبصره ۹ قانون، مکلف کرده که دستگاه های اجرایی یک در صد از درآمد هزینه های جاری خودشان را باید در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند.
فرمانده منطقه انتظامی شهرستان دشتستان نیز در این جلسه با بیان اینکه، هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر است گفت : در سال جاری تعداد ۲۰۵ نفر معتاد و متجاهر در سطح شهرستان جمع آوری و تحویل کمپ های ترک اعتیاد داده شدند.
سرهنگ عباس علی یاری با عنوان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری یک افزایش ۷۰۰ درصدی در حوزه برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و کشف انواع مواد مخدر داشتیم افزود : برخورد جدی با کشت خشخاش صورت گرفت که به علت صعب‌العبور بودن کوهستانهای اطراف شهرستان، اجازه ندادیم حتی یک بوته خشخاش تولید شود.
این مقام انتطامی اظهار داشت : وسیعترین امحا کشت خشخاش در کوهستانهای دشتستان بود که مورد تقدیر فرمانده کل فراجا در سطح کشور، استان بوشهر از جمله شهرستان دشتستان قرار گرفت.

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا