جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 38308
تعداد نظرات: ۰

به مناسبت روز جهانی منع کار کودک، صبح چهارشنبه ۲۴ خردادماه، با حضور معاون امور اجتماعی مدیر کل بهزیستی استان بوشهر، رییس بهزیستی دشتستان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار دشتستان و جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی در محل سالن فرهنگ شهر برازجان برگزار شد.

تاریخ انتشار: شنبه ، 27 خرداد 1402 - 11:22

جلال اسلامیان – به گزارش « صدای استان »؛ معاون امور اجتماعی مدیر کل بهزیستی استان بوشهر، گفت : با توجه به اینکه بهزیستی دبیرخانه حمایت های اجتماعی از کودکان کار و خیابانی است، در این راستا ۱۶ دستگاه مکلف به همکاری با اداره بهزیستی هستند، تا در این راستا کاهش آسیب هایی که می‌تواند به کودکان کار وارد شود، کاهش یابد.

فرزانه فیروزی با اشاره به اینکه در استان بوشهر دو مرکز حمایتی آموزشی از کودکان کار وجود دارد عنوان کرد : یک مرکز در شهرستان بوشهر و دیگری در دشتستان میباشد که این مراکز به صورت روزانه خدمات به کودکان کار و خیابانی در شهرستان ارائه می‌ دهند.

فیروزی با اشاره به اینکه در استان بوشهر، بیش از ۷۰۰ کودک کار شناسایی شده است اظهار داشت : بهزیستی به عنوان دبیرخانه کار تلاش با حمایت هایی که از سوی مدیر کل اجتماعی استان در این حوزه انجام می‌شود به صورت مستمر جلسات کودکان کار و خیابانی در سطح استان شکل می‌گیرد.

وی همکاری‌های پیوسته تر و منسجم تر در سطح استان را یکی از رویکردهای سازمان بهزیستی در خصوص کودکان کار دانست و گفت : ما اگر بخواهیم در جهت کاهش مخصوص کودکان کار گام برداریم، باید حتما دستگاهای متولی همکاری مطلوب تری در این خصوص با بهزیستی داشته باشند،از جمله توانمند سازی کودکان کار و خانواده آنها در همه استانها که شامل؛ روحی، روانی، اجتماعی و تحصیلی آنها است.

معاون امور اجتماعی مدیر کل بهزیستی استان، خواستار همکاری دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری و نیروی انتظامی با اداره بهزیستی شد و عنوان کرد : در خصوص مکان، که یکی از مصوبات است که شهرداری مکانی در اختیار ما قرار بدهد و همچنین تامین خودرو جهت گشت زنی در سطح شهر در خصوص شناسایی کودکان کار در دستور کار خود قرار دهد، که تا کنون محقق نشده است.

جعفر کمالی رئیس بهزیستی دشتستان نیز در این مراسم گفت : کودکان کار، یک مشکلی است که گریبان گیر هر استان و شهری است، که عوامل متعددی دارد، از جمله جنگ و نا امنی که در کشورهای همسایه ما وجود دارد، که عامل کودک کار در کشور است.

کمالی بیش از دو سوم کودکان کار را اتباع خارجه ( افاغنه) عنوان کرد و گفت : در بحث داخلی هم فقدان آموزش، آگاهی عمومی شرایط نابسامان زندگی و خانواده باعث خشونت، اعتیاد، آسیب های اجتماعی شده که منجر به کودک کار در جامعه می‌شود.

وی حضور فعالین اجتماعی را، یک نقش بی بدیل عنوان کرد و گفت : نزدیک به ۱۵ نهاد و اداره در بحث کودکان کار درگیر هستند، که اگر این نقش کمرنگ باشد کودکان کار صدمه می بینند.

کمالی در بخش دیگر از صحبت های خود با عنوان این که بهزیستی یکی از دستگاه‌های متولی این کار است ابراز داشت : نقش بهزیستی بیشتر تولید محتوا میباشد که به صورت مستقیم با کودکان کار در ارتباط است.

 

رئیس بهزیستی دشتستان ضمن ابراز نگرانی و با اشاره به مناطق کم برخوردار که نیاز به حمایت بیشتری دارند کرد و گفت : اگر مسئولین به زودی چاره اندیشی در خصوص ساماندهی و کنترل کودکان کار نکنند، در آینده دسته ها و باندهایی از همین کودکان کار تشکیل شده که آسیبی در حاشیه شهر، به داخل منتقل و خدای ناکرده گریبان گیر خانواده ها می‌شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا