جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 38279
تعداد نظرات: ۰
در نشست خبری نماینده بوشهر مطرح شد؛

ته لنجی منتظر تصمیم مجلس /طفره رفتن جمیری از پاسخ به سوال درباره فیلتر فضای مجازی، گشت ارشاد و سواستفاده از کارهای مدیران به عنوان تبلیغات/سوالات بدون تعارفی که خبرنگار صدای استان از نماینده بوشهر، گناوه و دیلم پرسیده شد /احتمال اضافه شدن تعداد نمایندگان استان بوشهر.

تاریخ انتشار: شنبه ، 20 خرداد 1402 - 20:37

وحید امیر – به گزارش « صدای استان »؛ عبدالکریم جمیری صبح شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت:ظلمی۵۰ ساله در خصوص تعیین تکلیف نشدن روستاهای هلیله و بندرگاه وجود دارد که با توجه به دستور عالی‌ترین مقام اجرایی کشور باید وضعیت این روستاها مشخص شود.

وی افزود: پیگیری‌هایی در مجلس نُهم برای جابه جایی روستاهای هلیله و بندرگاه بوشهر انجام و براساس نظر کارشناسی ۳۵۰ میلیارد تومان نیز در این خصوص مصوب شد که دولت وقت آن‌ را عملیاتی نکرد اما در مجلس دهم اصلاحات و امتیازاتی از جمله مجوزهای ساخت و ساز به آنها داده شد.

ته لنجی منتظر تصمیم مجلس

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوفوریت طرح کالای همراه ملوان یا ته‌لنجی تصویب و پس از بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس، در صحن علنی مجلس مورد بررسی و رأی‌گیری قرار می‌گیرد که امید می‌رود چیزی تصویب که بیشترین خواسته مردم را برآورده کند.

طفره رفتن جمیری از پاسخ به سوالات درباره فیلتر فضای مجازی، گشت ارشاد و سواستفاده از کارهای مدیران به عنوان تبلیغات

جمیری در پاسخ چرا شما درخصوص فیلتر فصای مجازی سکوت تاییدگونه کرده‌اید و هیچ اعتراضی نمی‌کنید درصورتیکه خودتان از فضای مجازی بصورت غیرقانونی استفاده می‌کنید اظهار داشت : با ساماندهی فضای مجازی موافقم و نباید از فضا سواستفاده شود ولی معتقدم باید از فرصت استفاده کنیم.

همچنین در جواب به سوال اینکه گشت ارشاد و برخورد با زنان کم حجاب و برخوردهای غیرقانونی پلمب مغازه‌ها گفت:در این خصوص باید یک برنامه ریزی کاملا مدون و دقیقی را داشته باشیم. این موضوع کاملا فرهنگی است و در بدو امر باید با راهکارهای دقیق فرهنگی به آن توجه کنیم و حتما اگر رفتار نامتعادل و نامتوازن در این خصوص داشته باشیم، برای ما مسایل امنیتی دارد که آثارش برای جامعه خوب نیست.

جمیری در پاسخ به سوال سوم درباره استفاده از کارهای اجرایی مدیران دولتی به نفع خود بازهم به کلیات پرداخت و بیان داشت : خودمان را یار مدیران میدانیم و تاکید داریم مدیران مشکلات را پیگیری کنند و اگر به نتیجه نرسیدند به ما ارجاع بدهند تا در مرکز کشور پیگیری کنیم و هیچ‌گاه نخواستیم از امکانات دولتی برای خودمان استفاده کنیم.

سوالات بدون تعارفی که خبرنگار صدای استان از نماینده بوشهر، گناوه و دیلم پرسید.

شما را به عنوان نماینده خنثی می‌شناسند که نه در استیضاح نه لوایح نقشی ندارید و  ارا شما هم شفاف نیست؛

بر این باورم  یک نماینده موثر، نماینده‌ای نیست که داد و قال کند و زیاد حرف بزند . باتجربه‌ای که دارم موثر بودن را به درایت، به مدیریت، به حرف خوب زدن است و این روش داد و قال را نمی‌پسندم. جزو امضاکنندگان شفافیت ارا هستم و در سامانه شفافیت ارا می‌توانید ارا بنده را ببینید.

آیا وقت بازنشستگی شما فرا نرسیده؛

بازنشستگی بنده در خدمت به نظام اصلا پایان ندارد و  هرکجا بتوانم به عنوان سرباز نظام  حضور پیدا میکنم و هر چقدر عمرم می‌گذرد توان من بیشتر می‌شود و کسی نمی‌تواند این نقص را بگیرد که در انجام کارم ناتوان بوده‌ام.

گفته می‌شود باتوجه به اختیاراتی که نزدیکان شما داشته‌اند یک واحد مسکونی از تعاونی رزمندگان سپاه دریافت کرده‌اید درصورتیکه سابقه رزمندگی ندارید؛

سابقه رزمندگی کمی دارم ولی در زمان دفاع حدود یکسال مامور به سپاه شدم و گواهی وجود دارد ولی سپاه ترجیح دادند بجای منطقه عملیاتی در عرصه فرهنگی و آموزشی به آنها کمک کنم . در طول مدت خدمتم با سپاه به عنوان مسئول بسیج دانشجویی و بسیج اساتید بصورت افتخاری همکاری می‌کردم در یک مقطعی نیروهای سپاه خارج از مجموعه بصورت تعاونی یک جایی را گرفتند و ساختند و بصورت آرام آرام پول گذاشتیم و بعد سالها تکمیل شد.

در ایام انتخابات شعار ساده زیستی می‌دادید اما گفته می‌شود شما در زعفرانیه تهران زندگی می‌کنید؛

یک خانه در شهرک شهید محلاتی دارم و حداقل خانه‌ای است که هرکدام از نمایندگان می‌توانند داشته باشند.

در مجلس فعلی آیا خودرویی به نام خودتان یا نزدیکان گرفته‌اید؛

قراردادن یک خودرو در اختیار نمایندگان توسط مجلس معمول است و همان موقع که بحث دناپلاس و پارس بود ما خودرو پارس که یک خودرو معمولی است را دریافت کردیم.

احتمال اضافه شدن تعداد نمایندگان استان بوشهر

جمیری در پاسخ به سوالی پیرامون لایحه افزایش تعداد نمایندگان مجلس اظهار داشت: طرح اولیه در کمسیون شوراها به تصویب رسیده تا۴۰ نماینده‌ اضافه شود، ولی نمی دانم به دوره بعد برسد یا خیر.

وی تاکید کرد: اگر لایحه افزایش ۴۰ نماینده عملیاتی شود سهم بوشهر از این شمار یک نماینده است و به این صورت حوزه نمایندگی بوشهر از گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی جدا می‌شود و برای انها نیز یک نماینده در نظر گرفته می‌شود.

 


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا