شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 38218
تعداد نظرات: ۰

خلیج فارس: رئیس دانشگاه خلیج فارس (بوشهر) گفت: آب دغدغه استان بوشهر و کل کشور است و ما برای حل علمی مساله و برون رفت از چالش‌های موجود به دنبال تاسیس پژوهشکده آب در این دانشگاه هستیم.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 9 خرداد 1402 - 18:07

به گزارش خلیج فارس؛ محمد مدرسی روز یکشنبه در آیین امضا تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه خلیج فارس و آب و فاضلاب استان بوشهر اظهار کرد: قرار است در قالب این تفاهم‌نامه همکاری مشترکی در زمینه‌های آموزشی، آزمایشگاهی، پژوهش، فناوری و تحقیقات کاربردی انجام شود.

وی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه کمک می‌کند که نیازها، تنگناها، چالش‌های فنی عملیاتی و زیست محیطی با در نظر گرفتن همه امکانات مطابق با ضوابط و مقررات ساماندهی و رفع شود.

رئیس دانشگاه خلیج فارس (بوشهر) تصریح کرد: این دانشگاه با الگوگیری و پیروی از نظام ایده‌ها و نیازها فعالیت می‌کند و در خصوص تاسیس پژوهشکده آب به عنوان یک نیاز اساسی تلاش می‌کنیم.

 تاسیس پژوهشکده آب روی میز دانشگاه خلیج فارس بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در خصوص هزینه های تامین آب شیرین موردنیاز شهروندان گفت: شیرین‌سازی آب یک و نیم دلار و انتقال آن چهار دلار هزینه دارد.

ابوالحسن عالی با بیان اینکه در بحث حکمرانی آب نیاز به یک نگاه عمیق و ناظر در کشور داریم، اظهار کرد: در زمینه‌های اقتصاد آب، نحوه مدیریت آب، کاهش هزینه‌ها در تاسیسات برقی، رفع خوردگی، هوشمندسازی مدیریت و توزیع، مدیریت آب‌های بدون درآمد، روش‌های نوین پایش‌های ماهواره‌ای نشت‌یابی، فرهنگ سازی در مدیریت مصرف آب و آگاه‌سازی مردم نیازمند کمک‌های علمی و دانشگاهی دانشگاه خلیج فارس و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

هوادهی در تصفیه خانه فاضلاب افزایش می‌یابد

عضو هیات علمی دانشگاه خلیج فارس هم در این آئین گفت: برای اولین بار در کشور و برای تولید دیفیوزرهای سرامیکی تولیدکننده حباب‌های میکرو به منظور ارتقا هوادهی در تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب و کاهش هزینه‌ها یک قرارداد همکاری با شرکت آبفا استان بوشهر منعقد شده است.

محسن عباسی افزود: در حال حاضر این دیفیوزرها از سوی شرکت‌های خارجی تولید می‌شود و با تولید آن در کشور، تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب با مصرف انرژی و هزینه کمتر فرایندهای هوادهی و ازن زنی را انجام می‌دهند.

دانشگاه خلیج فارس و شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر روز یکشنبه در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

منبع: ایرنا


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا