جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37988
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : در همایشی که به مناسبت روز اهدای عضو در روستای بنداروز دشتستان با حضور رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه، دهیار و اعضای شورای این روستا برگزار شد، از خانواده‌های مهربان و ایثارگر اهدا کننده عضو تجلیل شد.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 31 اردیبهشت 1402 - 17:22

به گزارش  صدای استان؛ رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این آئین اظهار کرد: این آئین به‌منظور ارتقاء فرهنگ اهدای عضو در جامعه و تجلیل از مقام والای خانواده‌های اهداءکننده عضو برگزار شده است.

علیرضا باقری افزود: آمار سه اهدای عضو در این روستا نشان از شعور بالا و فرهنگ ایثارگری در بین مردم این روستاست.

باقری با اعلام اینکه در استان بوشهر بیش از ۱۰۰ خانواده اهدا عضو وجود دارد، عنوان کرد: این خانواده‌ها با اهدا عضو حیاتی دوباره به بیش از ۳۰۰ بیمار نیازمند به عضو بخشیدند.

باقری ادامه داد: امیدوارم این فرهنگ در جامعه و مردم شریف استان بوشهر بیش‌ازپیش ترویج یابد.

رئیس شورای اسلامی روستای بنداروز نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت اهدا عضو اظهار کرد: در هر روز ۱۰ نفر در کشور به دلیل نرسیدن عضو موردنظر بدن جان خود را از دست می‌دهند.
اگر خانواده‌هایی که بیمارشان دچار مرگ مغزی شده، اهدای عضو نمایند می‌توانند جان بسیاری از همنوعان خود را نجات دهند. مجتبی امینی افزود: خانواده‌های اهداکنندگان عضو قابل‌ستایش هستند و باید سالیانه به نیکی از آن‌ها یاد شود.
در این مراسم از خانواده‌های مصدق، رستمی و برازجانی که رضایت به اهدای عضو عزیزان مرگ مغزی شده خود داشتند تقدیر به عمل آمد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا