یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37981
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : استاندار بوشهر از تصویب یک‌هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد دالکی دشتستان خبر داد و گفت: این اعتبار در مدت ۳ سال پرداخت به این سد تزریق می‌شود.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 31 اردیبهشت 1402 - 14:15

تصویب یک‌هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد دالکی دشتستان

به گزارش  صدای استان؛ احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در نشست با کشاورزان نخل‌دار دشتستان با بیان اینکه این شهرستان از جایگاه مهمی در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی و استان بوشهر برخوردار است اظهار داشت: دشتستان به‌عنوان بزرگترین شهرستان استان بوشهر در صحنه‌های انقلاب اسلامی حماسه‌های گوناگونی آفریده است.

وی به پروژه‌های در حال اجرا شهرستان دشتستان پرداخت و بیان کرد: تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان یکی از برنامه‌های مهم استان بوشهر است که در این زمینه در سفر دوم رئیس جمهور به استان ۲۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل این مرکز درمانی مصوب شد.

استاندار بوشهر جاده دالکی به کنارتخته را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برای تسریع ساخت بزرگراه دالکی به کنارتخته که از محور‌های پر تردد استان بوشهر محسوب می‌شود ضمن افزایش پیمانکاران این پروژه، ۸۰۰ میلیارد تومان تصویب شده است.

محمدی‌زاده یکی از مطالبات مهم کشاورزان دشتستان تأمین آب دانست و با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف آبرسانی در شهر‌ها و روستا‌های دشتستان خاطر نشان کرد: طرح‌های آب‌شیرین‌کن، زهکشی شبکه‌های آبیاری دشتستان و ساخت سد از جمله برنامه‌های در دست اجرا است.

وی وضعیت ذخیره آب در سد رئیس علی دلواری را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: این سد اکنون در بهترین وضعیت ذخیره آب قرار دارد.

وی با تأکید بر تسریع ساخت سد دالکی دشتستان اضافه کرد: یک‌هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد دالکی دشتستان مصوبه شده است که این اعتبار در مدت ۳ سال پرداخت به این سد تزریق می‌شود.

استاندار بوشهر از افزایش سطح زیر کشت اراضی گندم در دشتستان خبر داد و خاطر نشان کرد: امسال ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشت گندم در دشتستان افزایش می‌یابد.

محمدی‌زاده با اشاره به تولید محصول گندم در استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امسال بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول گندم از اراضی استان بوشهر برداشت می‌شود و این درحالی است که کشتی ۲۷ هزار تنی محموله گندم این هفته در بندر بوشهر تخلیه و ذخیره‌سازی شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای حل مشکل نخل‌داران و فروش خرما کشاورزان دشتستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی و مصوبه انجام شده زمینه صادرات خرما و عرضه این محصول به فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای در نقاط مختلف کشور فراهم شده است.

استاندار بوشهر ارزش مواد غذایی خرما را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: ارزش مواد غذایی خرما بسیار با اهمیت است و هیچ محصول کشاورزی با این قیمت و ارزش غذایی مطلوب وجود ندارد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا