شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37964
تعداد نظرات: ۰

شهریار مغانلو با ۱۳‌ گل زده و بالاتر از تمام مهاجمین فوتبال ایران به عنوان آقای گلی در لیگ دست یافت.

تاریخ انتشار: شنبه ، 30 اردیبهشت 1402 - 18:59

به گزارش “ورزش سه”، شهریار مغانلو تا دقیقه ۹۰ دیدار تیمش برابر مس کرمان به طور مشترک با مهدی قائدی که عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود در مصاف با تراکتور نشان داد و موفق به هت‌تریک شد، با ۱۲ بار گلزنی در رتبه نخست بهترین گلزنان لیگ برتر قرار داشت، اما او برای یدک کشیدن این عنوان به تنهایی یک گل دیگر می‌خواست و با پاس آریا یوسفی در آخرین ثانیه‌های بازی برابر مس کرمان موفق به انجام این ماموریت مهم شد.
مغانلو که با پیکان به فوتبال ایران معرفی شد و با این تیم به لیگ برتر صعود کرد در ادامه برای انجام خدمت سربازی به ملوان رفت و در سومین سال حضورش عنوان آقای گلی را در لیگ دسته اول کسب کرد. شهریار سپس به پیکان بازگشت و در فصلی که تیمش تا آستانه سقوط هم پیش رفت، با معجزه عبدالله ویسی در لیگ ماندنی شدند. در این فصل شهریار به مانند فصلی که به تازگی پشت سر گذاشته‌ایم، ۱۳ مرتبه گلزنی کرد و با همین عملکرد عازم فوتبال اروپا و ماجراجویی جدید شد.

1877681

پس از جدایی از پیکان، در شرایطی که زمزمه‌هایی مبنی بر حضور شهریار در تراکتور شنیده می‌شد، این مهاجم غول پیکر و تنومند سر از سانتاکلارای پرتغال در آورد. اوضاع البته در پرتغال بر وفق مراد شهریار پیش نرفت و او پس از نیم فصل به لیگ برتر بازگشت و به پرسپولیس پیوست؛ جایی که او علاوه بر درخشش در لیگ قهرمانان آسیا، به یحیی گل‌محمدی کمک کرد تا دومین جام قهرمانی را با سرخپوشان به مدد حضور موثر او بالای سر ببرد.

1877682

پیش از پایان لیگ بیستم خبرهایی مبنی بر پیوستن شهریار مغانلو به سپاهان منتشر می‌شد، که سرانجام این خبر با تایید باشگاه اصفهانی رسمیت گرفت و آنها اعلام کردند، جذب این بازیکن در مذاکره مستقیم با باشگاه پرتغالی در ازای انتقال محمد محبی به سانتاکلارا بوده است.
این خبر بمب نقل و انتقالات پنجره تابستانی لیگ بیست و یکم بود و در نهایت هم پرسپولیس در شرایطی عنوان قهرمانی را در رقابت با پرسپولیس از دست داد، که خلا مهاجم توانمندی مثل شهریار حسابی در اردوی سرخ‌ها دیده می‌شد. سپاهان در لیگ بیست و یکم که دومین سال حضور محرم نویدکیا بود، با فراز و نشیب زیادی روبه‌رو شد، اما شهریار مغانلو از هفته هفتم راه افتاد و توانست آمار قابل قبولی تا پایان فصل از خود به جا بگذارد. او حالا در پایان ۲ فصل حضور در اردوی طلایی‌پوشان اصفهانی توانسته ۲۷ گل در تمامی مسابقات لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی برای سپاهان بزند و در شرایط فصل را با کسب عنوان آقای گلی و رسیدن به ترکیب تیم ملی تمام کرد، که با توجه به اتمام مدت قرارداد، یکی از جذاب‌ترین و مورد توجه‌ترین مهره‌های پنجره تابستانی لیگ بیست و سوم به شمار می‌رود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا