شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37714
تعداد نظرات: ۰

باشگاه استقلال ورزشگاه فولاد شهر اصفهان را به کنفدراسوین فوتبال آسیا معرفی کرده اما در صورت کسب مجوز حرفه‌ای در ورزشگاه آزادی بازی می‌کند.

تاریخ انتشار: جمعه ، 22 اردیبهشت 1402 - 20:54

به گزارش “ورزش سه”، مدیران باشگاه استقلال با وجود اینکه تا پایان ددلاین مربوط به بارگذاری مدارک مربوط به تسویه حساب باطلبکاران خود (۱۱ فروردین) این کار را انجام ندادند و به همین خاطر حذف این تیم از آسیا تقریبا قطعی است، اما همچنان در حال تکمیل مدارک خود هستند و آخرین امیدهایشان برای کسب مجوز حرفه‌ای را جست‌و‌جو می‌کنند.

مدیران استقلال مدارک مورد نیاز AFC را روی سامانه مورد نظر بارگذاری می‌کنند و تا حدود دو هفته دیگر این کار ادامه دارد اما بازگشت این تیم به آسیا تقریبا امری غیرممکن است.

استقلالی‌ها به نامه‌ای دل بسته بودند که علی فتح‌الله‌زاده در روز پایان مهلت برای تسویه حساب با طلبکاران به AFC زد و خواهان وقت بیشتر شد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا چنین مسئله‌ای را قبول نخواهد کرد.

با این حال یکی از موضوعاتی که حالا به حاشیه شماره یک باشگاه استقلال تبدیل شده، معرفی استادیوم فولادشهر اصفهان به جای ورزشگاه آزادی به عنوان ورزشگاه میزبان است. هر باشگاهی می‌تواند دو ورزشگاه را به کنفدراسیون آسیا به عنوان ورزشگاه میزبان معرفی کند. استقلالی‌ها اما فقط یک ورزشگاه را معرفی کردند که آن هم فولادشهر اصفهان است.

اینکه پرسپولیس ورزشگاه آزادی را به AFC‌ معرفی کرده و استقلال مدارک مربوط به آزادی را در سایت بارگذاری نکرده و استادیوم خانگی خود را فولادشهر دانسته، مورد انتقاد بسیاری از طرفداران باشگاه استقلال از مدیران شده است.

1428602

با پیگیری‌های خبرنگار ما اما مشخص شد که موضوع معرفی ورزشگاه فولادشهر چندان حاد نیست. بر اساس قوانین مسئولان استقلال در روزهای منتهی به پایان ددلاین برای معرفی ورزشگاه نتوانسته بودند با مدیران ورزشگاه آزادی قرارداد امضا کنند. با توجه به تغییرات مکرر در مدیریت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و به تبع آن مدیریت ورزشگاه آزادی قرارداد استقلال با این مجموعه ورزشی به دلایل برخی مفاد در مقطع مربوط به معرفی ورزشگاه به AFC امضا نشده بود و به همین خاطر استقلالی‌ها برای آنکه زمان را از دست ندهند،‌ فولاد شهر اصفهان را معرفی کردند.

این مسئله اما قابل تغییر است. به عبارت بهتر اگر فرض بر این باشد که استقلال مجوز حرفه‌ای را از AFC دریافت کند و بتواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند، آنها قطعا در فولادشهر بازی نخواهند کرد.

روال کار اینگونه است که باشگاه استقلال در صورت کسب مجوز حرفه‌ای با AFC نامه نگاری خواهد کرد و ورزشگاه میزبان خود را تغییر خواهد داد. همانطور که مثلا در صورت تغییر سرمربی با نامه‌نگاری مشخصات سرمربی جدید در سامانه AFC ثبت می‌شود، درباره ورزشگاه نیز این مسئله صدق می‌کند.

بر این اساس استقلالی‌ها در صورت صدور مجوز برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، قطعا در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان به میدان نمی‌روند و بازی‌های خانگی‌شان در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

این مسئله حتی منافاتی با برگزاری بازی‌های خانگی پرسپولیس در آزادی نیز نخواهد داشت؛ چراکه از دید کنفدراسیون فوتبال آسیا دو باشگاه می‌توانند از یک ورزشگاه استفاده کنند و مسئله خاصی در این باره نیست.


برچسب ها: #استقلال #اصفهان
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا