شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37527
تعداد نظرات: ۰

استاندار بوشهر گفت: باید ۲ میدان میوه و تره‌بار جدید در بوشهر با الگوبرداری از میادین تهران تا پایان سال راه‌اندازی شود که علاوه بر میوه و سبزیجات و صیفی‌جات، گوشت و مرغ و سایر مایحتاج نیز با قیمت مصوب در این میادین عرضه شود.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 18 اردیبهشت 1402 - 13:01

ایسنا/احمد محمدی‌زاده دوشنبه ۱۸ اردیبهشت در نشست ستاد تنظیم بازار با اشاره به راه‌اندازی مجدد میدان میوه و تره‌بار در شهر بوشهر اظهار کرد: در میادین میوه و تره‌بار تهران، شهرداری نظارت دقیقی بر نحوه توزیع و قیمت محصولات دارد و با هر گونه کم‌فروشی و گران‌فروشی برخورد می‌کند که انتظار داریم در بوشهر نیز این مساله با دقت انجام شود.

وی افزود: شورا و شهرداری بوشهر هر اقدامی که برای تقویت میدان میوه و تره‌بار بندر بوشهر لازم است را انجام دهد تا مردم با سهولت بیشتر و قیمت پایین‌تر نسبت به تامین مایحتاج خود اقدام کنند.

استاندار بوشهر با تاکید بر اهمیت فعال‌سازی بازارچه‌های محلی، خطاب به شهرداری و شورای شهر بوشهر خاطر نشان کرد: بازارچه‌های محلی موجود در مرکز استان را تا یکماه آینده بازسازی و فعال کنید تا جمعیت بیشتری از مردم بتوانند از میوه و تره‌بار با قیمت مصوب برخوردار باشند.

محمدی‌زاده تصریح کرد: البته فعال‌سازی بازارچه‌های محلی باید با ساز و کاری انجام شود که قیمت‌ها کنترل شده و نظارت دقیق میدانی انجام شود.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری اتحادیه میوه و تره‌بار، نسبت به قیمت‌گذاری منصفانه میوه و تره‌بار اقدام کرده تا امکان سوء استفاده سودجویان فراهم نشود.

استاندار بوشهر افزود: قیمت‌گذاری باید روزانه انجام شود و ساز و کار نظارت نیز با دقت و حساسیت صورت گیرد.

محمدی‌زاده تصریح کرد: جمعه‌بازار باید در بوشهر با نظارت مستقیم شهرداری فعال شود و نماینده شهرداری، تمام‌وقت در محل عرضه محصولات حاضر باشد و هر غرفه‌ای، از قیمت مصوب تجاوز کرد، برخورد قانونی شود تا مردم بدون دغدغه به خرید اقدام کنند.

وی خواستار اشتغال نیروهای بومی در واحدهای صنفی بوشهر شد و تاکید کرد: نیروی انسانی شاغل در واحدهای صنفی، حتی‌الامکان نباید از کشورهای همسایه باشد و جوانان بومی استان باید زمینه اشتغال در این واحدها را داشته باشند.

استاندار بوشهر یادآور شد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که به معیشت و سفره مردم لطمه وارد نشود و با نظارت دقیق و مستمر بر بازار به ویژه در میادین و روزبازارها، می‌توانیم کمک خوبی به کاهش قیمت‌ها و بهبود معیشت مردم کنیم.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا