شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37461
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: امسال بر اساس برنامه زمان‌بندی شده در پنج شهر بالای ۲۰ هزار نفر طرح پزشک خانواده اجرایی می‌شود که گناوه نیز از جمله این شهرهاست.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 17 اردیبهشت 1402 - 07:49

دوری پزشک خانواده از خانواده‌ها - سلامت نیوزبه گزارش صدای استان به نقل از ایرنا، قاسم برجویی فرد در همایش سلامت برای همه در گناوه اظهار کرد: طرح پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع که توسط دولت سیزدهم مورد عزم جدی قرار گرفته است، برنامه‌ای هدفمند، راهبردی و روشی بسیار مهم و موثر در حفظ سلامت مردم، کاهش هزینه و ارتقای نظام سلامت به شمار می‌رود و در استان بوشهر امسال اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌های غیرواگیر در دنیا رو به افزایش و بیداد می‌کند، گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون، سرطان، دیابت، مزمن تنفسی و روان از عمده این بیماری‌های گریبانگیر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: باتوجه به اینکه بار اقتصادی بیماری‌های غیرواگیر به میزان سه درصد تولید ناخالص ملی است، بهترین راهکار برای کاهش این نوع بیماری ها، پیشگیری و مراقبت است.

عصمت حیدری در این همایش گفت: سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به حوزه سلامت و درمان این شهرستان اختصاص یافت که فرایند و حرکتی بسیار موثر در این حوزه است.

وی افزود: خدمات ارائه شده دولت در بخش سلامت این شهرستان بسیار گسترده بوده که نیاز است به شکل ویژه ای اطلاع‌رسانی شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه تصریح کرد: در کنار تمامی خدمات ارایه شده به عموم مردم، دولت از توسعه‌ زیرساخت‌های عمرانی نیز غافل نبوده‌ و به همت مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان در یک سال اخیر اقدام‌های خوبی انجام گرفته است.

حیدری عنوان کرد: در سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان، سه پروژه افتتاح و ۹ پروژه نیز عملیات اجرایی آنها آغاز و در حال انجام است.

وی ادامه داد: پروژه‌های خانه‌ بهداشت مال‌قائد، پایگاه بهداشت نوروزآباد، مرکز خدمات جامع سلامت، خوابگاه پزشکان در روستاهای محمدی، چهارروستایی، پانسیون پزشکان متخصص در بیمارستان امیرالمومنین(ع) گناوه، پایگاه اورژانس شهری خلیج فارس در خیابان حرم به حرم و تعمیرات خانه بهداشت روستاهای چاهبردی و مال‌قائد بخشی از فعالیت های دولت در حوزه بهداشت و درمان طی یک سال اخیر بوده است.

حیدری گفت: مراقبت‌های پزشکی برای گروه‌های سنی، جنسی و شغلی، نظارت بر صنوف، خدمات پیشگیرانه در حوزه بیمارهای واگیر و غیر واگیر، آموزش سلامت، خدمات دارویی، درمان بیماری‌های سرپایی و بستری در دو بیمارستان شهرستان، خدمات مرکز فوریت های پزشکی۱۱۵ و آموزش و تربیت دانش‌آموزان در دبیرستان دخترانه‌ بهیاری به عنوان تنها دبیرستان دخترانه‌ استان بوشهر از دیگر خدمات ارایه شده حوزه سلامت و درمان به مردم این شهرستان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه عنوان کرد: طی همین یک سال اخیر، خرید و تجهیز ۶ دستگاه دیالیز توسط دانشگاه علوم پزشکی نیز انجام شده و جذب ۱۲ متخصص و فعال کردن تمامی تخصص‌ها در بیمارستان گناوه نیز بخشی از عملکرد این دستگاه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری گناوه گفت: در بحث بهداشت و درمان اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم و از این رو تمام تلاش خود را برای پیشبرد پروژه‌های در دست انجام یا نیمه تمام حوزه سلامت به کار گرفته‌ایم.

مسلم سلیمانی با بیان اینکه نباید از اقدامات پیشگیرانه و نشاط انگیز در حوزه سلامت غافل شد، افزود: سلامت روان جامعه و محیط زندگی نیز بسیار حائز اهمیت است و اگر سلامت روانی جامعه در نقطه‌ مطلوبی باشد، آیتم‌های بسیاری را در سطح مطلوب قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: در چنین برنامه هایی باید از اقشار مختلف شهروندان و تشکل‌ها نیز دعوت شود تا در جریان اقدامات حوزه سلامت و بهداشت ودرمان قرار بگیرند.

ام آر آی نیاز مبرم مردم شهرستان گناوه

امام جمعه موقت گناوه اظهار کرد: سلامت و امنیت دو مقوله مهمی است که از مسائل درجه یک هر کشور بوده و برای انسان بسیار مهم و ضروری است.

حجت الاسلام علی عابدی افزود: اگرچه در شهرستان خدمات وافری در امر بهداشت بخصوص در دولت سیزدهم انجام گرفته اما نیازمند توجه و کمک بیشتر است.

وی گفت: یکی از نیازهای اصلی مردم این شهرستان در حوزه سلامت و درمان، دستگاه ام آر آی است که از آن محروم هستیم .

امام جمعه موقت گناوه تصریح کرد: نبود این دستگاه در شهرستان باعث شده مردم با مشقات فراوان به شهرها و استان های برخوردار یک بار برای نوبت گیری و سپس جهت انجام معاینه عزیمت کنند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا