پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37434
تعداد نظرات: ۱
به بهانه تخریب تخریب سایه‌بان کافه‌های ساحل بوشهر؛

ناصر صالحی– نمیدانم چرا هیچوقت از مدیریت بحران در مدیران نشانه ای یافت نمیشود. در شرایطی که شهر و کشور نیازمند آرامش روانی و ترمیم اعتماد بین دولت و ملت است بطور دقیق نقطه موثر و حساس خدمات عمومی را به بدترین ابزار فشار میدهیم که هیچ دلخوشی و امیدی به فردای بهتر وجود نداشته…

تاریخ انتشار: جمعه ، 15 اردیبهشت 1402 - 13:48

ناصر صالحی– نمیدانم چرا هیچوقت از مدیریت بحران در مدیران نشانه ای یافت نمیشود.
در شرایطی که شهر و کشور نیازمند آرامش روانی و ترمیم اعتماد بین دولت و ملت است بطور دقیق نقطه موثر و حساس خدمات عمومی را به بدترین ابزار فشار میدهیم که هیچ دلخوشی و امیدی به فردای بهتر وجود نداشته باشد.
در اجرای قانون نیز قانونگذار با تیزهوشی و دقت نظر تمامی جوانب اجتماعی را لحاظ کرده که حقوق اشخاص دیگر زایل نشود.
چرا قانون را اینگونه با بد سلیقه گی اجرا میکنید تا جاییکه مردم از قانون متنفر میشوند.چرا سومدیریت خودتان را پشت قانون پنهان میکنید و از قانونمندی چهره زشت می‌سازید.
ناکارآمدی در تصمیمات و بی هدفی خود را به پای قانون ننویسید.
در این وضعیت اقتصادی و تنگنای معیشتی با این رفتار انتحاری فقط برای نظام هزینه مضاعف درست میکنید تا عجز مدیران به حساب حاکمیت نوشته شود.
مدیریت تنها یک علم نیست بلکه هنری است که با بسیاری از علوم تجربی و انسانی خصوصا اجتماعی عجین شده است.
مدیر اگر شرایط اجتماعی و اوضاع و احوال محیط پیرامونی خود را با نکته سنجی و ظرافت تحلیل نکند میتواند علیرغم کارکرد تخصصی در تعارض و مقابل اجتماع و مطالبات مردمی قرار گیرد.
خدمات شهری از جمله مواردی است که نیازمند مدیری با فاکتورهای مختلف است.
تخریب سایه بان های کنار ساحل از مصادیق همان سو مدیریت است که بدون بررسی و بی توجهی به نقش و جایگاه مردم اینگونه آرامش روانی شهر را برهم میزند.
شهرداری یک وظیفه دارد که مکلف است با اخذ عوارض و …به شهروندان خدماتی در جهت امنیت و آرامش و سلامت شهروندان ارایه کند و از هر اقدامی که موجب تشویش یا برهم زدن آسایش و آرامش جامعه شهری شود بر حذر باشد. از چندین منظر میتوان به این مهم پرداخت که چند نکته را خلاصه عنوان میکنم.
جوالیه شهرداری آنقدر سطحی و بدون پشتوانه قانونی و غیر مستدل است که خود نشانه دامنه تفکرات و برنامه های آنها در خدمات شهری است.
در اینجا قصد پاسخ به عناوین موجود در جوابیه را ندارم چون قانون شهرداری‌ها بطور خاص تمامی نکات را شامل میشود و نیازی به تفسیر ندارد.
اما آزادسازی ۶۰ متر حریم دریا از دیگر موارد بسیار جالبتر است!!شهرداری محترم این ۶۰ متر را با کدام متر و دوربین محاسبه کرده که چرخ و فلک و فانوس و رافایل و …..را شامل نشده است؟؟
اگر مبنای شما ۶۰متر است چرا مغازه ها را تخریب نمیکنید که به قول خودتان قانون را اجرا بکنید؟؟
سایه بان که خود مکانی برای استراحت مسافران و گردشگران هست چگونه سد معبری است که هیچکس را آزار نمیدهد؟
البته بطور کلی در کشور مشاهده میکنیم که بعضی کارها که موجب استقبال جامعه باشد برای بعضی ها ظاهراً آزار دهنده بوده که به قیمت نارضایتی عمومی و تراشیدن هزینه برای دولت و حاکمیت و قوه قضاییه با سومدیریت و مقابله و ضدیت با آن خود را قانونمند و مجری قانون معرفی میکنند.که اگر گاها قانون به درستی اجرا میشد و تساهل و تسامح و بسیاری رأفت اسلامی و چشم بستن ها و سیاست ورزی نبود قطعا صندلی مدیریت برایشان تنها آرزوی محال بود.
اما داستان تخریب سایه بان های کنار ساحل چه توجیهی دارد؟
چرا در این وضعیت نابسامان اقتصادی اینگونه بدون بررسی و با نهایت بی سلیقه ای سلب آرامش میکنید.
اگر در شلوغی های اخیر سایه بان ها را تخریب و آتش می‌زدند چه برخوردی میکردید؟
بدون شک آنرا در راستای برهم زدن نظم عمومی تخریب اموال مردم تلقی کرده و با دفاع از حقوق عامه از مرتکبین شاکی و درخواست مجازات میکردید.
آیا اقدام کنونی شهرداری مصداق تضییع حقوق عامه نیست؟؟
به فرض قانونی بودن و صحت ادعاهای شهرداری و حتی فرض باطل اینکه سدمعبر هست و …آیا اینگونه اقدامات که نارضایتی مردم را در پی دارد حقوق عامه نیست؟؟
آیا بازی با روح و روان شهروندان موجب تضییع حقوق آنها بشمار نمیرود؟؟
چرا در مدیریت شهری هیچ نشانه ای از ظرافت حتی در اجرای قانون دیده نمیشود.؟؟
عجیب است که سالها هیچ مانعی نبوده ولی اکنون ۶۰ متر حریم دریا و سد معبر و مزاحمت برای پیاده روی مورد عنایت مدیران شهرداری قرار گرفته است؟
شما نمی‌دانید که قوه قضاییه و دادستان وفق قانون حقوق شهروندی و احیا حقوق عامه میتواند ورود کند و سو مدیریت و ناتوانی مدیران را حتی در اجرای قانون بعنوان تخلف مدنظر قرار دهد؟
شهرداری شایسته است در راستای زیباسازی شهر و خدمات شهری به وظیفه ذاتی خود عمل کند و طبق خواسته عمومی شهروندان محیطی زیباتر و یکدست با طراحی متفاوت از قبل اجرا نماید و چنانچه هیچ برنامه و یا طرحی در آن مکان نداشته باشد اقدامی بسیار نادرست و چالش آفرین رقم زده است که مورد رضایت شهروندان نبوده و مدعی العموم باید به این مطالبه عمومی رسیدگی کند و چون برخلاف بسیاری از حقوق شهروندی است بدون شک هیچ سازمان و نهادی نیز از این گونه سلب آرامش حمایت نخواهد کرد.
لذا شهرداری با تسریع در بهسازی فضای ساحلی و طرحی مناسب در این مکان حداقل تخصص زیباسازی خود را نمایان کند.

 

ناصر صالحی وکیل دادگستری


تعداد نظرات: ۱
براتی
13:48 - 1402/02/15

اینها همه یه مشت …. هستن که نمیدونن باید سرشون تو کار خودشون باشه
( دیالوگ برادران لیلا)

ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا