پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37418
تعداد نظرات: ۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر توسعه اشتغال را اولویت مهم این استان دانست و گفت: مطالعات طرح جامع منطقه آزاد بوشهر طی ماه‌های آینده تکمیل می‌شود.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 12 اردیبهشت 1402 - 10:33

علی باستین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توسعه اشتغال یکی از اهداف مهم ما در استان بوشهر است که در این راستا طرح‌های مهمی اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: در کنار تلاش برای ایجاد و راه‌اندازی طرح‌های تولید، صنعتی، خدماتی، گردشگری، کشاورزی و… اقدامات خوبی برای فعال‌سازی واحدهای راکد نیز صورت گرفته تا این طرح‌ها زمینه ساز تولید و رفع مشکل بیکاری باشند.

تحقق تعهدات اشتغال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تصریح کرد: با اقداماتی که در سال گذشته در سطح استان بوشهر انجام شد و با نگاه ویژه دولت، میزان تحقق اشتغال در استان بیش از میزان تعهدات بود.

وی با اشاره به اینکه تعهدات ایجاد اشتغال در استان بوشهر طی سال گذشته ۲۱ هزار فرصت شغلی بوده است ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته بیش از ۳۰ هزار نفر در این استان صاحب شغل شدند.

باستین با اشاره به رتبه دوم استان بوشهر در تحقق تعهدات اشتغال در سال گذشته بیان کرد: این استان در پروژه‌های دهه فجر سال گذشته رتبه دوم سرمایه‌گذاری ریالی و رتبه اول سرمایه‌گذاری ارزی را به خود اختصاص داد.

وی فعال‌سازی واحدهای راکد در استان بوشهر را یکی از اولویت‌های مهم دانست و افزود: در این راستا تلاش می‌شود که زمینه افزایش ظرفیت تولید واحدهای فعال نیز با ارائه تسهیلات و خدمات مورد نیاز فراهم شود.

تکمیل واحدهای نیمه تمام تولیدی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تاکید کرد: امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان بوشهر برای تکمیل واحدهای نیمه تمام تولیدی و افزایش ظرفیت صنایع و رفع مشکلات این حوزه پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: اساسنامه منطقه آزاد بوشهر تصویب شده و در حال حاضر مطالعه طرح جامع آن برای تعیین کاربری‌های مختلف صنعتی و تجاری در منطقه در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های آینده تکمیل شود.

باستین بیان کرد: متناسب با مطالعه طرح جامع منطقه آزاد بوشهر، زیرساخت‌های لازم با هدایت بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی انجام شود تا واحدهای مورد نظر در آن مستقر شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا