شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37337
تعداد نظرات: ۰

هافبک اسبق تیم ملی و پرسپولیس شانس شاگردان یحیی گل‌محمدی را برای پیروزی در دربی بیشتر می‌داند.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 30 فروردین 1402 - 03:02

به گزارش “ورزش سه”، حمید درخشان که سابقه سرمربیگری پرسپولیس را نیز در کارنامه دارد، با اشاره به وضعیت ایده‌آل دو تیم پیش از این بازی مدعی است که تماشاگران قادر خواهند بود در صورت تدابیر تاکتیکی مناسب از سوی کادرفنی دو تیم، یک بازی فوق العاده را در دربی پیش رو شاهد باشند. او  در آستانه دربی شماره ۱۰۰، درباره اتفاقات اخیر فوتبال ایران با خبرنگار ما به صحبت پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

ابتدا درباره انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی صحبت کنیم. این انتخاب را چطور ارزیابی می‌کنید؟
انتخاب خوبی بود و امیدوارم به ایشان کمک شود. نیاز دارد مثل یک مربی خارجی کمک کنند و به او امکانات بدهند. همه باشگاه‌ها باید کمک کنند چون کمک به شخص قلعه‌نویی نیست و کمک به تیم ملی ایران است. قطعا ایشان قادر خواهند بود شرایط خوبی را دنبال کنند و شناخت کافی دارند اما همانطور که گفتم باید مثل یک مربی خارجی تمام امکانات مدنظر و لازم در اختیار ایشان باشد. مربیان ایرانی توانایی زیادی دارند و مسلما در ادامه مسیر این را نشان خواهند داد. ما با مربیان خارجی مشکلات زیادی داشتیم و حتی با آقای کی روش نتایج خوبی نگرفتیم. باید به داخلی ها کمک کنیم. البته کار سخت است و تیم‌های آسیایی با سرعت بالایی در حال پیشرفت هستند و این موضوع را در جام جهانی نیز به خوبی دیدیم. باید خصوصا در بحث سخت‌ابزار و امکانات با بهترین شرایط پیش برویم و بتوانیم خودمان را در این کورس نگه داریم.

اما در شرایطی از مربیان ایرانی دفاع می‌کنید که لیگ ما هم تحت تاثیر عملکرد مربیان خارجی قرار دارد و خمس و مورایس و ساپینتو شرایط خوبی را از نظر فنی با تیم‌های خود دنبال می‌کنند.
این مربیانی که نام بردید در کجا کار می‌کنند؟ تراکتور یک استان پشتش است و تمامی امکانات نیز برای آن فراهم شده است. شما دیدید در طول فصل بازیکنی از این تیم بابت مشکل مالی گلایه داشته باشد؟ آیا تا به حال خبری منتشر کردی که سپاهان و فولاد به فیفا و ای اف سی و بازیکن خارجی بدهی دارد و پنجره‌اش بسته می‌شود یا هر اتفاق نگران کننده دیگری؟ استادیوم آنها به چه شکل است؟ کمپ تمرینی‌شان چطور؟ بحث امکانات است که در اختیار این باشگاه‌ها و البته مربیان خارجی قرار می‌گیرد.

1719864

پرسپولیس هم اختلاف هشت امتیازی‌اش را از دست داده و شانس قهرمانی‌اش با اما و اگر همراه است.
ببینید یک سری اشکالات از خودمان بوده و باید قبول کنیم. در بد مقطعی تمرکز را از دست دادیم. البته الان هم امتیازات نزدیک به هم است و دربی هم در پیش. این بازی نقش زیادی در شرایط آخر فصل دارد. اگر پرسپولیس بتواند برنده این بازی شود شکی ندارم که شانس قهرمانی اصلی خواهد بود.

اما بازی‌های سپاهان به نظر آسان می‌رسد و آنها حتی مس رفسنجان که به نظر می‌رسید قادر به متوقف کردن آنها باشد را نیز شکست داده‌اند. 
چهار بازی باقی مانده است. چرا فکر می‌کنید در فوتبال همه چیز کاملا مشخص است. تیم‌های پایین جدول الان برای فرار از سقوط می‌جنگند. اصلا بازی آسانی در انتظار سپاهان نیست و به نظرم امتیاز از دست خواهند داد. چرا که تیم‌های پایین جدولی هر کدام با شرایط خاص برابر این تیم حاضر خواهند شد و برنامه این تیم را برهم خواهند زد. مگر سپاهان پیش از این نیز امتیاز از دست نداده؟ پرسپولیس اگر برنده دربی شود قطعا فشار بیشتر می‌شود و آنها احساس خطر خواهند کرد و همین استرس به سود پرسپولیس خواهد بود.

بازی این هفته استقلال مقابل هوادار هم بحث زیادی شکل داد. در شرایطی که آوراژ گل در لیگ مطرح نیست اما برد شش گله استقلال بحث زیادی شکل داد. 
من بازی را دیدم. مصاحبه‌های بعدی را هم دیدم. صحنه‌ها را هم چند بار دیدم و این روزها هر جایی را که باز می‌کنی صحنه‌های جدیدی از این بازی وجود دارد. بحث شش گل نیست و این تعداد گل در هر بازی‌ای امکان دارد رقم بخورد. نمی‌خواهم تهمتی هم بزنم. چیزی که می‌خواهم بگویم این است که تیم هوادار در این بازی کاملا بهم ریخته و داغان کار را دنبال کرد و هیچ اثری از آن ثبات و برنامه همیشگی در این تیم نبود. ببینید یک مربی در این مواقع باید به تیم کمک کند و به داد آن برسد. اما متاسفانه تنها چیزی که شاهد آن بودیم این بود که ایشان هم تماشاگر بازی شدند. ساکت الهامی توانایی این را داشت که به تیم کمک کند اما به نظرم مات و مبهوت بازی شده بود و این کاملا عجیب بود.
برای دربی چه شرایطی را پیش بینی می‌کنید؟ 
شرایط برای هر دو تیم ایده آل است تا یک بازی خوب را به نمایش بگذارند. تساوی که قطعا به درد هیچ تیمی نمی‌خورد. هم پرسپولیس و هم استقلال طی هفته‌های اخیر روند خوبی را دنبال کرده‌اند و به نتایج خوبی رسیدند. الان بهترین موقعیت برای پیروزی است. هر تیمی که بتواند از نظر روحی – روانی شرایط خوبی را دنبال کند قادر خواهد بود با سود بردن از تمرکز بالا به نتیجه دست یابد.

و پیش‌بینی از نتیجه؟ یک بازی تهاجمی و پرگل را شاهد خواهیم بود؟
به نظرم برتری یک گله پرسپولیس. هر دو تیم از فاز تهاجمی و دفاعی خوبی برخوردار هستند و ابزار کاملی برای این مساله دارند اما در نهایت بهره بردن از تک موقعیت نتیجه را مشخص خواهد کرد. گلزن بازی؟ عیسی آل کثیر به نظرم از این روحیه بالا برای گلزنی برخوردار است و در وهله دوم هم یک بازیکن از خط میانی پرسپولیس شاید بتواند. این بازی سرمربیان دو تیم است و هر کدام که بتوانند بهترین تدابیر را دنبال کنند به نتیجه می‌رسند. باید برای ثانیه به ثانیه بازی برنامه داشته باشند.

1829721

شما هم بعد از ماجرای حفظ سایپا در لیگ دسته اول، بار دیگر از چرخه مربیگری کنار رفته‌اید.
بحث حضور در چرخه نیست. این حضور به چه قیمتی؟ من آدمی نیستم که بخواهم برای حضور در نیمکت تیمی همه چیز را بدهم. شما ببینید بیشتر دوستان چطور کار می‌کنند! من از این نوع رفتارها ندارم و بلد نیستم به هر قیمتی باشم و باج بدهم. باید وقتی باشی که کار دست خودت باشد و امکانات لازم را برای هدفی که در نظر داری و دارند در اختیارت باشد. چرا از سایپا رفتم؟ مدیرعامل جدید آمد و گفت فرد دیگری را می‌خواهم. من بروم بگویم چرا با من همکاری نمی‌کنی؟ نه من این کار را نمی‌کنم. بهرحال انتخاب سرمربی هم سلیقه ای است. ما هم این دور می‌ایستیم و کار دوستان را نگاه می‌کنیم و از آنها یاد می‌گیریم!


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا