پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37317
تعداد نظرات: ۰

علی حاجی پور، جوان شبانکاره‌ای و یکی از نخبگان حوزه هنر، گرافیک و فناوری ایران با تلفیق چندین تکنولوژی با حوزه کاری خود (موشن، تدوین، تبلیغات و…) بعد از گرفتن برچسب خالق سبک‌های نو توانست سبک جدیدی با نام آیمار خلق کند که منجربه تحولی بزرگ در حوزه گرافیکی شود.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 29 فروردین 1402 - 16:13

وحید امیر – به گفته این هنرمند، پروژه ای مار (ایران موشن‌ای آر) در چهارفاز انجام شد که فاز اول در دانشگاه خلیج فارس غرفه مرکز علمی و کاربردی شبانکاره رونمایی شد و فاز آخر در دوم ماه مبارک رمضان پایان یافت، همچنین سبک  آیمار در حال ثبت است، زمان گذاشته شده برای این پروژه حدود چهارماه تحقیق و شش ماه ساخت نمونه کار و تست و چندین بار به دلیل یک سری مشکلات به شکست روبه رو شد.

این سبک قابلیت اجرا در تمامی حوزه‌های مختلف را دارد، اعم از فرهنگی، تجاری، علمی، هنری، تبلیغات و اداره‌ها و ارگان‌ها و… است روش اجرا این است که گوشی تلفن همراه روی هر بنر یا محصول یا لوگو یا تصویر یا پوستر، نقاشی، تابلو یا هر چیز دیگری گرفته شود زنده می‌شود.

علی حاجی پور افزود: بعضی شرکت‌های خارجی و ایرانی از فناوری واقعیت افزوده در حال استفاده است اما نه به این صورت و سبکی که ما کار می‌کنیم و همچنین نمونه‌های مختلف واقعیت افزوده از سوی شرکت‌ها و افراد مختلف در کشورها انجام شده که بیشتر در حوزه تیزرهای تبلیغاتی بوده است.

وی ادامه داد: برای مثال در حوزه آموزش دانشجو یا دانش آموز با گرفتن گوشی بر روی کتاب، متن‌ها موشن و تایپوگرافی میشوند بعلاوه کارکترها هم موشن و زنده می‌شوند حتی قابلیت اینکه همزمان به صورت موسیقیایی اجرا شوند.

وی افزود: همانطور که در برنامه شونشینی سیمای استان هم گفتم، همه میدانیم تکنولوژی در حال پیشرفت است و دنیای امروز و آینده ما وابسته به فناوری و هوش مصنوعی هاییست که جدیدا زیاد شده اند، پس چرا کشور ما استفاده نکند چرا مردم ما آشنا نشوند، ایرانی که پر از استعداد است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا