یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37088
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با اقدامات بخش طرح و برنامه این اداره کل، مدت زمان صدور جواز تاسیس در این استان به کمترین میزان ممکن رسیده و سال گذشته یک فقره مجوز، تنها سه ساعت پس از دریافت درخواست متقاضی صادر شده است.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 22 فروردین 1402 - 19:07

مهدی صفوی روز سه‌شنبه در حاشیه جلسه نشست مدیران صمت با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: اکنون جواز تاسیس واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان طی چند ساعت صادر می‌شود.

 

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری در استان بوشهر توضیح داد: صدور مجوز برای مواردی که نیاز به استعلام از دیگر دستگاه‌ها است زمانبرتر است، بنابراین تلاش می‌شود تا سرمایه‌گذاران به سمت فعالیت در مکان‌های تعریف شده مانند شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه هدایت شوند تا سرعت کار بالاتر رود.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۴۵ واحد صنعتی با پیش‌بینی اشتغال‌زایی ۶ هزار ۴۱۴ نفر و سرمایه‌گذاری حدود ۶ هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان صادر شده است.

 

 

صفوی گفت: امسال در بخش صنایع کوچک به ازا هر یک میلیارد ریال، برآورد اشتغال‌زایی برای یک نفر وجود دارد و باید برای حل کردن مساله اشتغال بر مشاغل و صنایع کوچک و صنوف تولیدی تکیه کنیم تا منابع کمتری برای ایجاد اشتغال صرف شود.

 

وی اضافه کرد: سال گذشته ۵۱ واحد تولیدی با اشتغالزایی ۱۳۸۲ نفر بهره برداری و یکهزار و ۷۳۸ پروانه کسب در این استان صادر شد.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر توضیح داد: به ازا هر پروانه صنفی یک نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت شده، در حالی که به طور میانگین این میزان می‌تواند ۲.۵ باشد.

 

صفوی ادامه داد: با این وجود میزان تعهد هشت هزار نفری صمت برای اشتغالزایی در استان بوشهر به صورت واقعی محقق شد و امکان راستی‌آزمایی آن نیز وجود دارد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا