شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37084
تعداد نظرات: ۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: گردشگری صنعتی و تجاری در استان بوشهر تقویت می‌شود.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 22 فروردین 1402 - 19:04

گردشگری صنعتی و تجاری در استان بوشهر تقویت می‌شودبه گزارش خبرنگار مهر، علی باستین صبح سه‌شنبه در نشست با مدیران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان بوشهر به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار است.

وی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تقویت امکانات و زیرساخت‌ها را یک اولویت دانست و بیان کرد: اولویت ما در تأمین اعتبار و پرداخت تسهیلات، طرح‌هایی است که امسال تکمیل شوند.

تصریح کرد: فاصله گرفتن از اقتصاد دولتی و حرکت به سمت سرمایه گذاری بخش خصوصی از راهکارهای مهم برای توسعه و پیشرفت است.

وی افزود: کشورهای جنوب شرق آسیا، رشد خود را مدیون بخش خصوصی هستند و حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، امری لازم و ضروری است.

تدوین طرح جامع گردشگری استان بوشهر

معاون اقتصادی استاندار بوشهر از تدوین طرح جامع گردشگری استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: تدوین طرح جامع گردشگری استان بوشهر امسال باید انجام شود.

باستین با تاکید بر اینکه باید رویکرد را به سمت بخش خصوصی کنیم اضافه کرد: ما به عنوان دولت، باید حمایت از بخش خصوصی را به صورت عملی انجام دهیم و اگر فقط در قول و رقم و اعداد باشد، نتیجه‌بخش نیست.

وی با بیان اینکه بوشهر قطب گردشگری دریایی و ساحلی کشور است گفت: گردشگری صنعتی و تجاری و همچنین گردشگری تاریخی در استان جایگاه خاصی دارد.

باستین افزود: متأسفانه در زیرساخت‌های گردشگری اقدامات قابل توجهی در گذشته، انجام نشده و اماکن تفریحی و رفاهی و اماکن اقامتی باید توسعه و تجهیز شوند.

احداث هتل و مراکز بوم‌گردی

وی اضافه کرد: احداث هتل و مراکز بوم‌گردی و … با حمایت دولت و با حضور سرمایه‌گذاران باید انجام شود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه باید متناسب با ظرفیت‌های استان، زیرساخت نیز فراهم شود خاطر نشان کرد: بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز ساحلی داریم ولی استفاده لازم از این موقعیت نشده است.

باستین بیان کرد: حوزه گردشگری در ایجاد اشتغال و برگشت سرمایه نسبت به بقیه بخش‌ها، وضعیت مناسب‌تری دارد و بانک‌ها نیز رغبت بیشتری برای پرداخت تسهیلات دارد.

وی خواستار هم‌افزایی دستگاه‌های زیر مجموعه حوزه گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی شد و گفت: این مهم نتیجتاً به توسعه تمام بخش‌ها می‌انجامد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا