جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 37009
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : نمایشگاه خوشنویسی «گنج سعادت» روز یکشنبه در آیینی با حضور رئیس حوزه هنری استان بوشهر، مدیر کل فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر افتتاح شد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 21 فروردین 1402 - 14:46

به گزارش صدای استان؛ رئیس حوزه هنری استان بوشهر در آیین افتتاح نمایشگاه خوشنویسی گنج سعادت در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هنر انقلاب برگرفته از روح قرآن و با نگاه معنوی هنرمندان عجین شده و بر این پایه در نخستین برنامه نمایشگاه خوشنویسی برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

 

امید پارسایی‌فر افزود: نمایشگاه قرآنی خوشنویسی گنج سعادت به مناسبت شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) در ماه مبارک رمضان و هفته هنر انقلاب با ۲۷ اثر از آثار رضا شاه حسینی با قالب‌های کتیبه، سطر قطعه، چلیپا و تذهیب سمیه نصوری در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نمایشگاه گنج سعادت از امروز (۲۰ فروردین) تا سوم اردیبهشت در نوبت صبح از ۱۰ تا ۱۳ و در نوبت عصر از ۱۷ و ۳۰ دقیقه تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر بیان کرد: رضاه شاه حسینی و سمیه نصوری از هنرمندان شاخص استان بوشهر هستند که به عنوان خانواده‌‎ای هنرمند با ترکیب هنر خوشنویسی و تذهیب موفق به خلق آثاری نو و بدیع در رشته کاری خود شده است.

پارسایی‌فر ادامه داد: در هفته هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر ویژه برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است که از جمله آنها می‌توان به رونمایی از آثار فاخر فرهنگی و هنری اشاره کرد

وی یادآور شد: در شب‌های قدر به طور ویژه تا ۲ ساعت قبل ا ز افطار به صورت زنده‌نویسی فرازهای از دعای جوشن کبیر توسط هنرمندان خوشنویسی در نگارخانه سوره حوزه هنری انجام خواهد شد.

نگارخانه سوره در ابتدای خیابان ریئسعلی دلواری روبروی اداره مالیات حوزه هنری استان بوشهر میزبان بازدیدکنندگان و علاقه مندان است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا