پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 36963
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت گندم، گندم‌کاران از فروش در خارج از استان و تحویل به غیر از مراکز پیش‌بینی شده در این استان پرهیز کنند.

تاریخ انتشار: شنبه ، 19 فروردین 1402 - 21:04

به گزارش صدای استان؛ علی باستین در حاشیه آئین برداشت محصول گندم از گندمزارهای استان بوشهر در منطقه دهداران شهرستان دشتستان در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: میزان نیاز گندم سالانه استان ۱۳۲ هزار تن است که با توجه به پیش‌بینی برداشت و تولید ۱۵۰ هزار تن محصول در سال زراعی جاری، این استان از نظر تامین گندم مورد نیاز خودکفا می‌شود.

وی افزود: سال گذشته به دلیل خشکسالی و بارش نامناسب تنها ۴۰ هزار تن گندم از سطح مزارع استان برداشت و مابه تفاوت نیاز از خارج استان تامین شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تصریح کرد: گندم از استراتژیک‌ترین محصولات کشاورزی و از اهمیت زیادی در سفره مردم برخوردار است و باید به شکرانه این نعمت الهی در مصرف آرد و نان مدیریت مصرف انجام گیرد.

باستین ادامه داد: از مراکز خرید فعال در استان بوشهر خواسته شده از گندم مازاد برنیاز کشاورزان را به موقع خرید و نسبت به پرداخت مطالبات گندمکاران اقدام کنند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا